Skoči na glavni sadržaj

Esej

Kiparske tehnike

Željka Beneta ; DV "Dječja igra", Zagreb
Ivana Bucković ; DV "Dječja igra", Zagreb
Višnja Vekić-Kljaić orcid id orcid.org/0000-0001-6702-3643 ; DV "Pčelica", Osijek
Marijanka Boštjančić ; DV Trešnjevka, Zagreb
Edita Rogulj ; DV "Cvrčak", Zagreb
Ester Jedrejčić ; DV "Duga", Umag
Kristina Uvodić orcid id orcid.org/0000-0002-9988-6774 ; DV "Kremenko", Split
Mihaela Balić ; DV "Kremenko", Split
Jasminka Gršković ; DV "Katarina Frankopan", Krk


Puni tekst: hrvatski pdf 19.466 Kb

str. 30-37

preuzimanja: 852

citiraj


Sažetak

Kiparstvo je umjetnost oblikovanja volumena u prostoru. Kiparska,
odnosno, skulptorska djela dijele se na samostojeću skulpturu i reljef.
Samostojeće skulpture su u svojoj biti trodimenzionalne forme u prostoru, koje su s tim prostorom u interaktivnom odnosu – one ga zauzimaju, prožimaju ga, prostor prolazi kroz njih, ostaje zarobljen u njima ili se, pak, na neki drugi način dopunjuju. Reljef je skulptura u kojoj je ploha nositelj prikaza. Jednako kao što reljef u geografi ji označava sve ravnine i neravnine na zemljinoj površini, tako i u kiparstvu pojam reljefa označava masu oblikovanu na plohi koja stvara privid prostora i volumena. Za djecu je kiparstvo, odnosno oblikovanje u prostoru, sasvim prirodan i spontan način izražavanja, štoviše, u predškolskoj dobi ona prstićima lakše oblikuju ono što vide ili žele predočiti nekom drugom. Taktilnost kiparskog oblikovanja odličan je primjer osjetilnog istraživanja.

Ključne riječi

Dijete; Vrtić; Obitelj; Kiparstvo; Kaširanje; Plastelin; Kaširana papir-plastika; Glina; Papir-plastika; Oblikovanje žicom; Žica; Kamen

Hrčak ID:

124745

URI

https://hrcak.srce.hr/124745

Datum izdavanja:

14.12.2010.

Posjeta: 3.160 *