hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa

Lorena Franjkić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, studentica diplomskog studija
Lelia Kiš-Glavaš ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Valentina Novak Žižić ; Ured za studente s invaliditetom Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (351 KB) str. 70-80 preuzimanja: 469* citiraj
APA 6th Edition
Franjkić, L., Kiš-Glavaš, L. i Novak Žižić, V. (2014). Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (1), 70-80. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/124771
MLA 8th Edition
Franjkić, Lorena, et al. "Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 50, br. 1, 2014, str. 70-80. https://hrcak.srce.hr/124771. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Franjkić, Lorena, Lelia Kiš-Glavaš i Valentina Novak Žižić. "Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50, br. 1 (2014): 70-80. https://hrcak.srce.hr/124771
Harvard
Franjkić, L., Kiš-Glavaš, L., i Novak Žižić, V. (2014). 'Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50(1), str. 70-80. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/124771 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Franjkić L, Kiš-Glavaš L, Novak Žižić V. Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 09.12.2019.];50(1):70-80. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/124771
IEEE
L. Franjkić, L. Kiš-Glavaš i V. Novak Žižić, "Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.50, br. 1, str. 70-80, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/124771. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Povećanjem formalne razine obrazovanja, posebice u području visokog obrazovanja, osobe s invaliditetom mogu steći zvanja koja su traženija na otvorenom tržištu rada, čime bi se mogla smanjiti stopa nezaposlenosti osoba s invaliditetom. Međutim, postoje određene prepreke koje studenti s invaliditetom trebaju premostiti, a jednu od njih predstavlja i često negativna percepcija okoline, pa i ostalih studenata, o njihovoj mogućnosti da udovolje zahtjevima različitih studijskih programa koji se nude na našim sveučilištima. Upravo je stoga cilj ovog rada utvrditi je li percepcija ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, o mogućnostima da student s invaliditetom udovolje zahtjevima studijskih programa pozitivna ili negativna, uzimajući u obzir varijable poput spola, područja znanosti, dosadašnjeg iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u okviru kolegija na fakultetu. Podaci su prikupljeni pomoću kratkog anketnog upitnika kreiranog za potrebe ovoga rada, a ispitivanje je provedeno grupno. U ispitivanje je uključeno 630 studenata 3. godine preddiplomskih studija s prigodno odabranih fakulteta i studijskih programa koji reprezentiraju pojedina znanstvena područja sa svih područja znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Za provjeru hipoteza, korišten je Hi-kvadrat test kao metoda obrade podataka. Rezultati pokazuju da, generalno gledajući, većina ispitanika pozitivno percipira mogućnosti studenata s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa, iako se ova percepcija značajno razlikuje u odnosu na vrstu oštećenja studenata s invaliditetom. Utvrđene su značajne razlike u percepciji mogućnosti studenata s invaliditetom među ispitanicima različitog spola, s različitih fakulteta, te s fakulteta različitih područja znanosti, a također je utvrđen i određeni utjecaj iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u sklopu kolegija na fakultetu. U zaključku se ukazuje na potrebu provođenja različitih programa edukacije, informiranja i osvještavanja studenata o značajkama i mogućnostima osoba s invaliditetom, posebice u kontekstu visokoškolskog obrazovanja, kako bi se stvorila ugodna i poticajna atmosfera za daljnje akademsko napredovanje studenata s invaliditetom.

Ključne riječi
studenti s invaliditetom; percepcija mogućnosti

Hrčak ID: 124771

URI
https://hrcak.srce.hr/124771

[engleski]

Posjeta: 982 *