Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Glazbene preferencije studenata: uloga glazbenog obrazovanja, karakteristika glazbe i značajki osobnosti

Snjezana Dobrota ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Ina Reic Ercegovac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split


Puni tekst: hrvatski pdf 353 Kb

str. 363-384

preuzimanja: 854

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 353 Kb

str. 363-384

preuzimanja: 886

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između glazbenog obrazovanja i preferencija glazbe različitog tempa i tonaliteta te provjeriti koje osobine ličnosti iz petfaktorskog modela doprinose objašnjenju individualnih razlika u glazbenim preferencijama. U istraživanju je sudjelovalo 202 studentica i studenata Sveučilišta u Splitu koji
su odabrani na temelju kriterija glazbenog obrazovanja. Za potrebe istraživanja pripremljen je glazbeni nosač zvuka, Upitnik za ispitivanje glazbenih preferencija i Upitnik za ispitivanje osobina ličnosti.
Rezultati potvrđuju značajne efekte glazbenog obrazovanja i glazbenih osobina na preferencije glazbe različitog tempa i tonaliteta. Sudionici s najvećim stupnjem glazbenog obrazovanja podjednako preferiraju glazbu bez obzira na njezine karakteristike, a ostali sudionici iskazuju značajno veći stupanj prefiranja durske glazbe brzog tempa. Značajnim prediktorima u objašnjenju glazbenih preferencija pokazalo se glazbeno obrazovanje za dursku glazbu brzog tempa, a osobina intelekta za molsku glazbu polaganog tempa.

Ključne riječi

glazbena pedagogija; petfaktorski model; tempo; tonalitet

Hrčak ID:

125031

URI

https://hrcak.srce.hr/125031

Datum izdavanja:

26.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.294 *