hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Metodičko oblikovanje nastave iz perspektive učitelja i nastavnika

Vesna Buljubašić Kuzmanović
Ana Petrović

Fulltext: english, pdf (156 KB) pages 77-89 downloads: 2.272* cite
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. & Petrović, A. (2014). TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE. Život i škola, LX (31), 77-89. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/125297
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna and Ana Petrović. "TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE." Život i škola, vol. LX, no. 31, 2014, pp. 77-89. https://hrcak.srce.hr/125297. Accessed 27 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna and Ana Petrović. "TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE." Život i škola LX, no. 31 (2014): 77-89. https://hrcak.srce.hr/125297
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., and Petrović, A. (2014). 'TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE', Život i škola, LX(31), pp. 77-89. Available at: https://hrcak.srce.hr/125297 (Accessed 27 October 2021)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Petrović A. TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE. Život i škola [Internet]. 2014 [cited 2021 October 27];LX(31):77-89. Available from: https://hrcak.srce.hr/125297
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović and A. Petrović, "TEACHING AND LESSON DESIGN FROM PRIMARY AND SECONDARY TEACHERS’ PERSPECTIVE", Život i škola, vol.LX, no. 31, pp. 77-89, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/125297. [Accessed: 27 October 2021]

Abstracts
Raznolikost didaktičkih i metodičkih oblika nastave, koji mogu potaknuti i osloboditi potencijale učenja, prepoznaju se kao metodički pluralistički utjecaji. Metodička pluralnost s obzirom na vrste i stilove učenja određena je različitim metodama koje potiču kvalitetu učenja i nastavu čine aktivnom, zanimljivom, kvalitetnom i cjelovitom.
U ovom se poglavlju izlažu rezultati istraživanja kojemu je cilj bio ispitati kojima se nastavnim strategijama, metodama i postupcima (od ponuđenih 48, mapiranih u 6 kategorija), ispitani učitelji i nastavnici (N=150) najviše, a kojima najmanje koriste, odnosno rasvijetliti višeizvornost i pluralnost nastave unutar osnovne i srednje škole.
U statističkoj obradi rezultata uporabljene su standardne metode deskriptivne statistike, a za testiranje statističke značajnosti razlika među uzorcima učitelja razredne i predmetne nastave te nastavnika srednje škole primijenjen je Kruskal-Wallisov test, neparametrijski ekvivalent analizi varijance za nezavisne uzorke. Rezultati su pokazali da problemsko i programirano poučavanje, tematsko i integrativno učenje, projektna, računalna i izvanučionička nastava zauzimaju najniže rangove primjene. Motiviranost, kreativnost i odgojni utjecaji u srednjoj školi, ali i višim razredima osnovne škole značajno opadaju, a glazbeni izričaji gotovo su zanemareni. Višeizvornost i pluralnost nastave, prema procjenama učitelja i nastavnika, samo je ponekad zastupljena.
Ispitivanje i razvoj metoda učenja i poučavanja pokazuje se kao važna odrednica suvremene škole koja teži nastavu usmjeriti prema učeniku i njegovim potrebama. Teorijski i praktični nalazi ovog istraživanja upućuju na potrebu višeizvornosti i pluralnosti suvremene nastave na svim razinama, veću mogućnost izbora i odlučivanja, iznošenja vlastitoga iskustva, samostalnoga razmišljanja i djelovanja uporabom optimalnih strategija odgoja i obrazovanja, kreativnoga rješavanja problema, što ne prestaje nakon nastavnoga sata ili školskoga dana, već predstavlja cjeloživotni proces.

Keywords
škola; učitelj; nastavnik; strategije; metode; postupci; metodički pluralizam

Hrčak ID: 125297

URI
https://hrcak.srce.hr/125297

[english] [german]

Visits: 3.795 *