hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ostvarivanje dijaloške nastave putem kritičkog prijateljstva sa studentima

Klara Bilić Meštrić
Tanja Đirić
Brankica Ivančić

Puni tekst: engleski, pdf (141 KB) str. 160-174 preuzimanja: 1.126* citiraj
APA 6th Edition
Bilić Meštrić, K., Đirić, T. i Ivančić, B. (2014). TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE). Život i škola, LX (31), 160-174. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/125303
MLA 8th Edition
Bilić Meštrić, Klara, et al. "TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE)." Život i škola, vol. LX, br. 31, 2014, str. 160-174. https://hrcak.srce.hr/125303. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Bilić Meštrić, Klara, Tanja Đirić i Brankica Ivančić. "TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE)." Život i škola LX, br. 31 (2014): 160-174. https://hrcak.srce.hr/125303
Harvard
Bilić Meštrić, K., Đirić, T., i Ivančić, B. (2014). 'TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE)', Život i škola, LX(31), str. 160-174. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/125303 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Bilić Meštrić K, Đirić T, Ivančić B. TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE). Život i škola [Internet]. 2014 [pristupljeno 28.09.2021.];LX(31):160-174. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125303
IEEE
K. Bilić Meštrić, T. Đirić i B. Ivančić, "TEACHING AS A DIALOGUE THROUGH CRITICAL FRIENDSHIP WITH STUDENTS (AN EXAMPLE OF REFLECTIVE PRACTICE)", Život i škola, vol.LX, br. 31, str. 160-174, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125303. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Rad ukazuje na mogućnosti ostvarivanja nastave kao dubinski dijaloške prakse putem kritičkog prijateljstva sa studentima.
Na početku istraživačkog procesa pitali smo se kako uz pomoć dijaloga možemo poboljšati cjelokupnu nastavnu komunikaciju, te koje su moguće smjernice za poboljšanje nastavne komunikacije putem dijaloga sa studentima kao kritičkim prijateljima.
Naime, većina nastavne komunikacije se odvija kroz neku vrstu dijaloga, ali svrha takvih dijaloga može se bitno razlikovati. Ako govorimo o monološkoj svrsi, onda ona često nalikuje na „recitaciju“, a radi se o iskazima u kojima nastavnik unaprijed ima točno određen jedan odgovor u glavi. Poglavlje je iti usmjereno na dijaloge s dijaloškom svrhom, tzv. dubinske dijaloge koji u kojima se na dijalog gleda kao na pedagoški odnos kojeg čini neprestano diskursno uključivanje sudionika, utemeljeno na odnosu recipročnosti i refleksivnosti.
Plan je ostvariti kritičko prijateljstvo sa studentima, na način da se znatno aktivira njihova uloga u refleksiji o cijelom nastavnom procesu (studenti svojim kritičkim komentarima dijaloški oblikuju nastavu te aktivno sudjeluju u istraživanju). Metodologija preuzima određene elemente akcijskih istraživanja – djelovanje i stalnu refleksiju koja uključuje povremeno vođenje istraživačkog dnevnika, te ključno u ovom istraživanju - stalne komentare kritičkih prijatelja.
Želja nam je bila prikazati rad u kojem je naglasak na samim studentima, ukazati na prednosti takve nastavke, pokazati što ona znači samim studentima - koliko se njihova uloga može trasnformirati iz pasivne u aktivnu, tj. iz uloge konzumenta nastave u ulogu aktivnog subjekta u cjelokupnom nastavnom procesu

Ključne riječi
student kao kritički prijatelj; monološka nastava; dijaloška nastava; refleksivna praksa

Hrčak ID: 125303

URI
https://hrcak.srce.hr/125303

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.653 *