Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Praćenje i samovrednovanje učiteljeva profesionalnog razvoja i djelovanja u nastavi

Daria Tot


Puni tekst: engleski pdf 157 Kb

str. 176-188

preuzimanja: 2.621

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati mišljenja o profesionalnom razvoju i kvaliteti učiteljeva profesionalnog djelovanja te utjecaju samovrednovanja na kvalitetu nastave i profesionalnu kompetentnost učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 600 učitelja razredne i predmetne nastave te ravnatelja i stručnih suradnika (vodstva škole) osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije.
Rezultati su pokazali da većina učitelja smatra da se prosuđivanje profesionalne uspješnosti učitelja na temelju kvalitete nastave i učeničkih postignuća vršilo tek djelomično, da su se do sada napredovanje i profesionalni razvoj učitelja nesustavno, djelomično i povremeno temeljili na kvaliteti učiteljeva profesionalnog djelovanja te da se kvaliteta profesionalnog rada učitelja u njihovoj školi priznaje tek donekle.
Vodstvo škole je iskazalo veće slaganje, u odnosu na učitelje razredne i predmetne nastave, u tvrdnjama da je osposobljenost za planiranje i provođenje samovrednovanja bitna sastavnica učiteljske kompetentnosti, da bi učitelji trebali stalno pratiti i procjenjivati kvalitetu vlastitog rada, da je važno da učenici i vodstvo škole stalno prate i procjenjuju kvalitetu nastave te da samovrednovanje učitelja bitno pridonosi praćenju i unapređivanju kvalitete nastave.

Ključne riječi

samovrednovanje; profesionalni razvoj učitelja; profesionalna kompetentnost; kvaliteta nastave

Hrčak ID:

125304

URI

https://hrcak.srce.hr/125304

Datum izdavanja:

10.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.423 *