hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta

Borislav Mikulić

Puni tekst: hrvatski, pdf (392 KB) str. 975-984 preuzimanja: 1.836* citiraj
APA 6th Edition
Mikulić, B. (2006). Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta. Filozofska istraživanja, 26 (4), 975-984. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/12031
MLA 8th Edition
Mikulić, Borislav. "Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta." Filozofska istraživanja, vol. 26, br. 4, 2006, str. 975-984. https://hrcak.srce.hr/12031. Citirano 06.04.2020.
Chicago 17th Edition
Mikulić, Borislav. "Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta." Filozofska istraživanja 26, br. 4 (2006): 975-984. https://hrcak.srce.hr/12031
Harvard
Mikulić, B. (2006). 'Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta', Filozofska istraživanja, 26(4), str. 975-984. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/12031 (Datum pristupa: 06.04.2020.)
Vancouver
Mikulić B. Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta. Filozofska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 06.04.2020.];26(4):975-984. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/12031
IEEE
B. Mikulić, "Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta", Filozofska istraživanja, vol.26, br. 4, str. 975-984, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/12031. [Citirano: 06.04.2020.]

Sažetak
U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativizma u historijama ideja i ujedno kao nužni supstitut komparativne metode; s druge strane, intertekstualnost se kao načelo analize prevodi sa filološke i sadržajno-historijske razine analize u model sinkronijskog poretka različitih diskursâ. Takva zamjena filološke razine konceptualnom i diskurzivnom omogućuje da se na Bhagavadgîti uoče kako »postmoderne« forme iskaza (citativnost, eklekticizam) tako i neki temeljni sadržajni koncepti (subjekt, sloboda, dužnost, odgovornost) koji se tradicionalno pripisuju »modernosti« od Kantove ideje »moralnosti« i njezine kritike u Hegelovoj ideji »običajnosti«; završno se komentiraju još jednom razlozi poznatog zaokreta u Hegelovu stavu prema »isključenju filozofije Istočnjaka« iz povijesti filozofije nakon pojave Gîte u prijevodu Wilhelma von Humboldta, čiji jezično-teorijski rad predstavlja ishodište suprotne, nietzscheovske linije suvremene filozofije.

Ključne riječi
filozofska književnost; indijska filozofija; Bhagavadgîtâ; intertekstualnost; diskurs; dharma; âtman; subjekt; deontička etika; Immanuel Kant; običajnost; G. W. F. Hegel

Hrčak ID: 12031

URI
https://hrcak.srce.hr/12031

[engleski]

Posjeta: 2.596 *