hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave

Tatjana Naglić ; 30 svibnja 8, 10432 Bregana
Marija Cerjak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (255 KB) str. 8-15 preuzimanja: 1.449* citiraj
APA 6th Edition
Naglić, T., Cerjak, M. i Tomić, M. (2014). Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave. Agroeconomia Croatica, 4 (1), 8-15. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/125549
MLA 8th Edition
Naglić, Tatjana, et al. "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave." Agroeconomia Croatica, vol. 4, br. 1, 2014, str. 8-15. https://hrcak.srce.hr/125549. Citirano 13.06.2021.
Chicago 17th Edition
Naglić, Tatjana, Marija Cerjak i Marina Tomić. "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave." Agroeconomia Croatica 4, br. 1 (2014): 8-15. https://hrcak.srce.hr/125549
Harvard
Naglić, T., Cerjak, M., i Tomić, M. (2014). 'Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave', Agroeconomia Croatica, 4(1), str. 8-15. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/125549 (Datum pristupa: 13.06.2021.)
Vancouver
Naglić T, Cerjak M, Tomić M. Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave. Agroeconomia Croatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 13.06.2021.];4(1):8-15. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125549
IEEE
T. Naglić, M. Cerjak i M. Tomić, "Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave", Agroeconomia Croatica, vol.4, br. 1, str. 8-15, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125549. [Citirano: 13.06.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji kave te njihovih motiva za konzumaciju. Anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 317 ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da hrvatski potrošači kave najčešće kupuju kavu u supermarketima. Potrošači kave u Hrvatskoj nisu lojalni određenim vrstama kave pa će tako u slučaju da prilikom kupovine željena kava nije dostupna, kupiti neku drugu kavu. Ispitanici najčešće piju jednu šalicu ili jednu do dvije šalice kave dnevno, uglavnom u prijepodnevnim satima, pri čemu najčešće odabiru crnu ili „tursku“ kavu i espresso. Najčešći motiv za konzumaciju kave je navika, ali i pozitivni učinci kave na probavu, opće stanje i smirenje. Na temelju rezultata istraživanja preporuča se promidžba učinaka koje kava ima na ljudski organizam, kao i povećanje dostupnosti kave na mjestima kupovine i konzumacije kave. Također, potrošače koji nemaju jasno izrađene preferencije prema uobičajenim napitcima, potrebno je privući agresivnijim promotivnim kampanjama. Dobiveni rezultati značajni su za proizvođače i distributere u svrhu predviđanja budućih kretanja na tržištu te kreiranja njihovih marketinških strategija.

Ključne riječi
kava; anketno ispitivanje; potrošači; kupovina; konzumacija

Hrčak ID: 125549

URI
https://hrcak.srce.hr/125549

[engleski]

Posjeta: 2.170 *