APA 6th Edition Ćukušić, M., Garača, Ž. i Jadrić, M. (2014). Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Društvena istraživanja, 23 (2), 233-257. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02
MLA 8th Edition Ćukušić, Maja, et al. "Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj." Društvena istraživanja, vol. 23, br. 2, 2014, str. 233-257. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02. Citirano 20.01.2021.
Chicago 17th Edition Ćukušić, Maja, Željko Garača i Mario Jadrić. "Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj." Društvena istraživanja 23, br. 2 (2014): 233-257. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02
Harvard Ćukušić, M., Garača, Ž., i Jadrić, M. (2014). 'Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj', Društvena istraživanja, 23(2), str. 233-257. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02
Vancouver Ćukušić M, Garača Ž, Jadrić M. Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Društvena istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.01.2021.];23(2):233-257. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02
IEEE M. Ćukušić, Ž. Garača i M. Jadrić, "Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj", Društvena istraživanja, vol.23, br. 2, str. 233-257, 2014. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.23.2.02
Sažetak Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi najvažnije odrednice i pokazatelje uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Iako su određeni kriteriji i sheme za unutarnje i vanjske procjene visokih učilišta široko prihvaćeni, ipak postoji potreba za prilagodbom i razvojem mehanizama za detaljniju procjenu uspješnosti na razini institucija. U anketi kojom je empirijski provjeren model ključnih odrednica i pokazatelja uspješnosti visokih učilišta sudjelovali su nastavnici i suradnici u nastavi sa četiri najveća sveučilišta u Hrvatskoj (N = 619). U skladu s trenutačnom praksom, kao ključne odrednice izdvojene su Strategija i planiranje kvalitete, Organizacija i unaprjeđenje obrazovnih procesa, Suradnja i znanstveni rad te Financijski i drugi resursi. Od pokazatelja uspješnosti – ispitanici očekivano najvažnijima smatraju stope upisanih i završenih prvostupnika, magistara i doktora znanosti, ali ističe se i važnost pokazatelja vezanih uz same procese, kao što su akreditacija, standardizacija te suradnja. Sva visoka učilišta u Hrvatskoj ove odrednice i pokazatelje mogu procijeniti prema vlastitu kontekstu i koristiti se njime za osmišljavanje i izradbu modela praćenja vlastite uspješnosti i izvještavanja dionika te konačnu primjenu sustava upravljanja institucijama visokog obrazovanja.