hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.23 No.2 Lipanj 2014.

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5559/di.23.2.05

Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?

Ajana Löw Stanić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8231-430X ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (539 KB) str. 303-325 preuzimanja: 860* citiraj
APA 6th Edition
Löw Stanić, A. (2014). Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?. Društvena istraživanja, 23 (2), 303-325. https://doi.org/10.5559/di.23.2.05
MLA 8th Edition
Löw Stanić, Ajana. "Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?." Društvena istraživanja, vol. 23, br. 2, 2014, str. 303-325. https://doi.org/10.5559/di.23.2.05. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Löw Stanić, Ajana. "Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?." Društvena istraživanja 23, br. 2 (2014): 303-325. https://doi.org/10.5559/di.23.2.05
Harvard
Löw Stanić, A. (2014). 'Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?', Društvena istraživanja, 23(2), str. 303-325. doi: https://doi.org/10.5559/di.23.2.05
Vancouver
Löw Stanić A. Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?. Društvena istraživanja [Internet]. 01.06.2014. [pristupljeno 21.09.2018.];23(2):303-325. doi: https://doi.org/10.5559/di.23.2.05
IEEE
A. Löw Stanić, "Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?", Društvena istraživanja, vol.23, br. 2, str. 303-325, lipanj 2014. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.23.2.05

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti
predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te 17
mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik
bio pripadnik romske manjine te utvrditi hoće li one biti jednakoga
smjera kao i promjene u izvještavanju o Romima i problemu
njihove diskriminacije u tiskanim medijima. Istraživanje je
provedeno anketnim ispitivanjem u tri točke mjerenja te analizom
sadržaja 231 broja tiskanih publikacija izdanih u dvomjesečnom
razdoblju prije svake ankete. U skladu s hipotezama,
neposredno nakon emisije, utvrđena je manja izraženost otvorene,
ali i prikrivene predrasude prema Romima, nego u razdoblju
prije emisije. Iako i dalje niži nego prije emisije, rezultati
pokazuju trend ponovnoga porasta predrasude 17 mjeseci
nakon emisije. Najveći broj novinskih članaka o Romima,
najveće površine, s relativno najmanjim udjelom negativnih
članaka te s najvišom zastupljenosti teme diskriminacije Roma
utvrđen je za vrijeme i neposredno nakon emisije. Rezultati ovog
istraživanja pokazuju da bi već i jedna televizijska emisija mogla
dovesti do znatnoga smanjenja predrasuda, što se može ostvariti
medijskim kontaktom s pripadnikom manjine i opažanjem
pozitivne manjinsko-većinske interakcije, ali i izloženošću
medijskoj agendi koja promiče norme međugrupne tolerancije.

Ključne riječi
predrasude; hipoteza parasocijalnoga kontakta; teorija postavljanja agende; socijalne norme; intervencije za smanjivanje predrasuda

Hrčak ID: 125563

URI
https://hrcak.srce.hr/125563

[engleski]

Posjeta: 1.401 *