hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere

Slavko Splichal ; FDV Univerza v Ljubljani

Puni tekst: hrvatski, pdf (300 KB) str. 5-25 preuzimanja: 2.043* citiraj
APA 6th Edition
Splichal, S. (2014). Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere. Medijska istraživanja, 20 (1), 5-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126387
MLA 8th Edition
Splichal, Slavko. "Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere." Medijska istraživanja, vol. 20, br. 1, 2014, str. 5-25. https://hrcak.srce.hr/126387. Citirano 01.06.2020.
Chicago 17th Edition
Splichal, Slavko. "Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere." Medijska istraživanja 20, br. 1 (2014): 5-25. https://hrcak.srce.hr/126387
Harvard
Splichal, S. (2014). 'Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere', Medijska istraživanja, 20(1), str. 5-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126387 (Datum pristupa: 01.06.2020.)
Vancouver
Splichal S. Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere. Medijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 01.06.2020.];20(1):5-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126387
IEEE
S. Splichal, "Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere", Medijska istraživanja, vol.20, br. 1, str. 5-25, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126387. [Citirano: 01.06.2020.]

Sažetak
Javna sfera kao specifična sfera, domena, imaginarni prostor komunikacijski posredovanog društvenog života ili kao diskurzivno izgrađen društveni prostor između države i civilnog (isprva buržujskog) društva, predstavlja infrastrukturu za društvenu integraciju kroz javni diskurs. Uzima se za gotovo da nema određenih društvenih normi (npr. privatnost, vlasništvo) ili regulatornih pravila (npr. formalno članstvo) koje bi građanima ograničile pristup javnoj sferi, i da nema određenog znanja ili kompetencije potrebne da im omogući da u njemu sudjeluju. Javna bi sfera mogla biti ili (1) sfera javnoga, npr. komunikacijske sfere stvorene i održavane od strane medija, koje uključuju odnose moći i prevlasti (“javna sfera”), ili (2) sfera publike/a sastavljenih od slobodnih i jednakih građana koji sudjeluju u javnoj raspravi. U oba slučaja princip javnoga predstavlja samu srž ideje javne sfere. U empirijskom smislu, javna se sfera često smatra nekom vrstom “kompromisa” ovih dvaju “idealnih tipova”. Ideja javne sfere uvelike se referira na ulogu medija i javnog mnijenja u modernim reprezentativnim demokracijama; normativna konceptualizacija medija dolazi u prvi plan u ideji javnog medijskog servisa.

Ključne riječi
civilno društvo; demokracija; digitalizacija; globalizacija; masovni mediji; nacija-država; privatnost; javnost; javno mnijenje; javno; javna usluga; javni prostor; tajnost civil society; democracy; digitization; globalization; mass media; nation-state; privacy; the public; public opinion; publicness; public service; public sphere; secrecy

Hrčak ID: 126387

URI
https://hrcak.srce.hr/126387

Posjeta: 2.647 *