hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism

Tena Perišin ; fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Novinarstvo i HRT-Hrvatska radiotelevizija Zagreb
Petra Mlačić ; HRT- Hrvatska radiotelevizija

Puni tekst: hrvatski, pdf (315 KB) str. 25-45 preuzimanja: 633* citiraj
APA 6th Edition
Perišin, T. i Mlačić, P. (2014). Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism. Medijska istraživanja, 20 (1), 25-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126388
MLA 8th Edition
Perišin, Tena i Petra Mlačić. "Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism." Medijska istraživanja, vol. 20, br. 1, 2014, str. 25-45. https://hrcak.srce.hr/126388. Citirano 01.06.2020.
Chicago 17th Edition
Perišin, Tena i Petra Mlačić. "Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism." Medijska istraživanja 20, br. 1 (2014): 25-45. https://hrcak.srce.hr/126388
Harvard
Perišin, T., i Mlačić, P. (2014). 'Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism', Medijska istraživanja, 20(1), str. 25-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126388 (Datum pristupa: 01.06.2020.)
Vancouver
Perišin T, Mlačić P. Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism. Medijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 01.06.2020.];20(1):25-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126388
IEEE
T. Perišin i P. Mlačić, "Studij novinarstva: Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo Journalism Studies: Digital Curriculum for Digital Journalism", Medijska istraživanja, vol.20, br. 1, str. 25-45, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126388. [Citirano: 01.06.2020.]

Sažetak
Ovaj rad bavi se studijem novinarstva na visokoškolskim obrazovnim institucijama u SAD-u, Europi i Hrvatskoj te prilagođenošću visokoškolskih obrazovnih institucija promjenama u području digitalnih medija i stanju na medijskome tržištu. Na istraživačku agendu postavljaju se pitanja – u kakvom su odnosu tehnološke inovacije i profesionalne transformacije s kurikulumima na temelju kojih studenti dobivaju putokaz i pripremu za „stvarni“ svijet profesionalnog rada, te što korisno mogu domaće institucije naučiti od iskustva u Americi i dijelu zapadne Europe.
U uvjetima stalnih promjena, novih trendova u stvarnom novinarskom svijetu, promjena koje se zbivaju preko noći potreban je konstantni napor da se ne padne kao kolateralna žrtva napretka nego da se prilagodi promjenama, da ih se sustigne i preživi. Pitanje je koliko su novinari u svemu tome prepušteni sebi samima, a koliko se obrazovne institucije trude sustavno preuzeti ulogu putokaza, što bi im po vokaciji i bio zadatak. Dok medijske kuće na različite načine primjenjuju konvergenciju, fakulteti imaju mogućnost eksperimentirati s inovativnim projektima kojima, za razliku od medijskog biznisa, profit neće biti u prvome planu. Pružaju li fakulteti danas istinske kompetencije dostatne barem za siguran početak? Bi li bilo dobro ujednačiti očekivane ishode učenja barem na hrvatskim visokoobrazovnim institucijama ili se stvari trebaju prepustiti autonomnoj odluci svakoga pojedinog sveučilišta, te kakva je situacija, kada je o tome riječ, izvan Hrvatske?
Ovaj znanstveni rad pokušaj je sistematiziranja iskustava na uglednim europskim i američkim fakultetima koji obrazuju buduće novinare, te usporedba nastavnih programa novinarstva s onima u Hrvatskoj. Na primjerima pokazujemo na koji je način moguće kombinirati praksu i teoriju, profesionalce i znanstvenike, te se pripremiti za medijsko tržište rada.

Ključne riječi
digitalno novinarstvo; fakultet; obrazovanje; konvergencija; digi talni mediji digital journalism; faculty; education; convergence; digital media

Hrčak ID: 126388

URI
https://hrcak.srce.hr/126388

Posjeta: 1.026 *