Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRIMJENA TEORIJE RAZLOŽNE AKCIJE U ANALIZI KORIŠTENJA INTERNETA KOD STUDENATA U OBRAZOVNE SVRHE

Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 513 Kb

str. 161-170

preuzimanja: 611

citiraj


Sažetak

Primjenom teorije razložne akcije, glavni cilj ovog istraživanja bila je konstrukcija upitnika koji pokrivaju aspekte korištenja interneta kod studenata u obrazovne svrhe: stavova, subjektivnih normi, percipirane kontrole, želje promjene ponašanja te uvida u aktualno korištenje interneta. Ispitan je prigodni uzorak od 32 studentice i 23 studenta iz šest hrvatskih gradova, od toga 29 s druge i 26 s treće godine studija. Svih pet upitnika pokazalo je srednje do visoko zadovoljavajuću pouzdanost, a jedinstvene glavne komponente svakog od upitnika tumače od 32 % do 66 % ukupne varijance. U analizi razlika, pokazalo se da studenti postižu statistički značajno više rezultate u Percipiranoj kontroli korištenja interneta, u odnosu na studentice. Studenti iz Biograda postižu najviše prosječne rezultate u Korištenju interneta sada u svrhe učenja, a Zagreb najniže. Niti jedna razlika u aspektima korištenja interneta nije statistički značajna niti za dobnu grupu, ni za grad studiranja, niti za sredinu iz koje studenti potječu.

Ključne riječi

Internet; komponentna analiza; pouzdanost; svrsishodnost

Hrčak ID:

127959

URI

https://hrcak.srce.hr/127959

Datum izdavanja:

30.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.546 *