Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

GLAZBA I BOJA U FUNKCIJI PSIHOEMOCIONALNOG RAZVOJA I KOMPLEKSNE REHABILITACIJE

Aleksandra Gvozdanović Debeljak ; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 750 Kb

str. 186-194

preuzimanja: 1.283

citiraj


Sažetak

U ovom radu primijenjeno je istraživanje u okviru kojeg je proučavan utjecaj glazbeno – ritmičkih stimulacija na likovno i simboličko izražavanje (emocionalnih stanja) kod djeteta s Downovim sindromom. Istraživanje je provedeno u Udruzi za Down sindrom Osječko – baranjske županije i grada Osijeka. Ispitivanjem je bio obuhvaćen raspoloživi uzorak od 3 djevojčice s Down sindromom, kronološke dobi 5 - 6 godina. Uzorak ispitanika je definiran u suglasnosti s roditeljima djece. Korišteni glazbeni predložak tijekom pet točaka procjene bio je „Valcer cvijeća“ iz klasičnog baleta Orašar, Petra Iljiča Čajkovskog. Izražavanje djece pjevanjem, plesom uz slušanje glazbe, utjecalo je i na promjene u koloritu i simbolici njihovog likovnog izražavanja. Izvorni rezultati za kontrolirane varijable prikazani su tabelarno. Korištenjem glazbe u radu s djecom s Down sindromom bilo je moguće potaknuti neke oblike psihoemocionalnog izražavanja, što je bilo vidljivo u odabiru i u rezultatima za kontrolirane varijable kao što su: broj elemenata na slobodnom crtežu i dominantnost pojedinih boja. Opservacija i istraživanje provedeni su u svjetlu inkluzije kao suvremene doktrine u kompleksnom području psihosocijalne rehabilitacije osoba s poteškoćama tijekom rasta i razvoja.

Ključne riječi

boja; glazba; Down sindrom; kompleksna rehabilitacija; psihoemocionalni razvoj

Hrčak ID:

127961

URI

https://hrcak.srce.hr/127961

Datum izdavanja:

30.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.585 *