hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Tvorba riječi i reklamni diskurs

Kristian Lewis   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9202-9702 ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Barbara Štebih Golub   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2192-2947 ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje

Puni tekst: hrvatski, pdf (928 KB) str. 133-147 preuzimanja: 1.048* citiraj
APA 6th Edition
Lewis, K. i Štebih Golub, B. (2014). Tvorba riječi i reklamni diskurs. Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 40 (1), 133-147. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/128131
MLA 8th Edition
Lewis, Kristian i Barbara Štebih Golub. "Tvorba riječi i reklamni diskurs." Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, vol. 40, br. 1, 2014, str. 133-147. https://hrcak.srce.hr/128131. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Lewis, Kristian i Barbara Štebih Golub. "Tvorba riječi i reklamni diskurs." Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje 40, br. 1 (2014): 133-147. https://hrcak.srce.hr/128131
Harvard
Lewis, K., i Štebih Golub, B. (2014). 'Tvorba riječi i reklamni diskurs', Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 40(1), str. 133-147. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/128131 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Lewis K, Štebih Golub B. Tvorba riječi i reklamni diskurs. Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje [Internet]. 2014 [pristupljeno 21.11.2019.];40(1):133-147. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/128131
IEEE
K. Lewis i B. Štebih Golub, "Tvorba riječi i reklamni diskurs", Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, vol.40, br. 1, str. 133-147, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/128131. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga na korpusu reklamnih tekstova te radijskih i televizijskih spotova prikupljenom od 2009. do 2013. godine. U središtu zanimanja su rječotvorbeni postupci kojima se reklamne poruke oblikuju. Analizom je utvrđeno da se radi stvaranja efekta začudnosti u primatelja poruke primjenjuju netipični tvorbeni postupci kao što su grafoderivacija i stapanje. S obzirom na njihovo mjesto u leksičkome sustavu, takve su tvorenice poseban tip prigodnica, tzv. reklamni okazionalizmi.

Ključne riječi
tvorba riječi; reklamni diskurs; grafoderivati; stopljenice; reklamni okazionalizmi

Hrčak ID: 128131

URI
https://hrcak.srce.hr/128131

[engleski]

Posjeta: 1.469 *