Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjena vještine penjanja u četverogodišnjaka

Matej Plevnik ; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska
Boštjan Šimunič ; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska
Rado Pišot ; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska


Puni tekst: engleski pdf 444 Kb

str. 677-697

preuzimanja: 413

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 444 Kb

str. 677-697

preuzimanja: 289

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je proučiti obilježja vještine penjanja među četverogodišnjom djecom. Osnovni uzorak pokreta bio je procijenjen zbog njegove uloge u procesu motoričkog razvoja. 107 djece bilo je podvrgnuto testu penjanja za koji su se koristile posebno prilagođene vertikalne ljestve visine 275 cm i 90 stupnjeva sa 15, 30 i 45 cm razmaka između horizontalnih prečki. Vrijeme penjanja, kao mjera učinkovitosti penjanja, korelirano je s vještinom penjanja, tjelesnim karakteristikama i podacima dobivenih akcelerometrima. Varijable za vještinu penjanja uspostavljene za ovo istraživanje. Vrijeme penjanja kod glavnog zadatka penjanja (penjanje na ljestve pod 90 stupnjeva i s razmakom od 15cm) statistički je značajno korelirano s vještinom penjanja (r=-0,713, p<0,001) i s tjelesnom visinom (r=-0,230, p=0,026). Međutim, nije značajno korelirano s dnevnom količinom (r= -0,425, p=0,101) i intenzitetom (r=0,086, p=0,750) fizičke aktivnosti. Čimbenik vještine penjanja najvažniji je za učinkovitost penjanja. Djeca moraju steći iskustvo u vještini penjanja putem posebno oblikovanih programa fizičkih aktivnosti i primjerene obuke koja se održava u okolini koja stimulira razvoj različitih oblika vještina penjanja.

Ključne riječi

dijete; fizička aktivnost; motorički razvoj; rano djetinjstvo; vertikalne ljestve

Hrčak ID:

128201

URI

https://hrcak.srce.hr/128201

Datum izdavanja:

29.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.417 *