hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/geoadria.39

Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba

Slaven Gašparović ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek
Martina Jakovčić ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 61-99 preuzimanja: 553* citiraj
APA 6th Edition
Gašparović, S. i Jakovčić, M. (2014). Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba. Geoadria, 19 (1), 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
MLA 8th Edition
Gašparović, Slaven i Martina Jakovčić. "Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba." Geoadria, vol. 19, br. 1, 2014, str. 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Gašparović, Slaven i Martina Jakovčić. "Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba." Geoadria 19, br. 1 (2014): 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Harvard
Gašparović, S., i Jakovčić, M. (2014). 'Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba', Geoadria, 19(1), str. 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Vancouver
Gašparović S, Jakovčić M. Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba. Geoadria [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.09.2021.];19(1):61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
IEEE
S. Gašparović i M. Jakovčić, "Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba", Geoadria, vol.19, br. 1, str. 61-99, 2014. [Online]. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 61-99 preuzimanja: 313* citiraj
APA 6th Edition
Gašparović, S. i Jakovčić, M. (2014). Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb. Geoadria, 19 (1), 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
MLA 8th Edition
Gašparović, Slaven i Martina Jakovčić. "Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb." Geoadria, vol. 19, br. 1, 2014, str. 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Gašparović, Slaven i Martina Jakovčić. "Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb." Geoadria 19, br. 1 (2014): 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Harvard
Gašparović, S., i Jakovčić, M. (2014). 'Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb', Geoadria, 19(1), str. 61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Vancouver
Gašparović S, Jakovčić M. Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb. Geoadria [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.09.2021.];19(1):61-99. https://doi.org/10.15291/geoadria.39
IEEE
S. Gašparović i M. Jakovčić, "Transport disadvantage: the example of high school population in the City of Zagreb", Geoadria, vol.19, br. 1, str. 61-99, 2014. [Online]. https://doi.org/10.15291/geoadria.39

Sažetak
Mogućnost upravljanja automobilom smatra se važnim segmentom u životima ljudi. Osobe koje iz određenih razloga nemaju mogućnost upravljanja automobilom u znanstvenoj se literaturi vrlo često smatraju prometno marginaliziranim osobama. Prometna marginaliziranost može utjecati na pristupanje životnim prilikama i mogućnostima. Cilj ovoga rada je ispitati utjecaj prometne marginaliziranosti na svakodnevni život srednjoškolske populacije Grada Zagreba. Istraživanje se temelji na korištenju subjektivnih pokazatelja prometne marginaliziranosti i to putem korištenja metode vlastite procjene prometnih problema i fokus grupa. Podaci su dobiveni anketnim ispitivanjem 826 učenika srednjih škola Grada Zagreba te provođenjem osam fokus grupa. Učenici srednjih škola procjenjivali su utjecaj prometnih problema s aspekta važnosti i stupnja težine kojim ih rješavaju. Analizom podataka dobiveni su podaci koji pokazuju statistički značajne razlike između učenica i učenika što može upućivati na jaču prometnu marginaliziranost djevojaka (žena) u odnosu na mladiće (muškarce). Dobiveni podaci potkrijepljeni su navodima proizašlim iz uporabe metode fokus grupa.

Ključne riječi
metoda vlastite procjene; prometna marginaliziranost; srednjoškolci; Zagreb

Hrčak ID: 129125

URI
https://hrcak.srce.hr/129125

[engleski]

Posjeta: 1.577 *