hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima

Marijana Ćuk   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1711-8921 ; Učenički dom Paola Di Rosa, Dubrovnik

Puni tekst: hrvatski, pdf (397 KB) str. 269-286 preuzimanja: 715* citiraj
APA 6th Edition
Ćuk, M. (2014). Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima. Školski vjesnik, 63 (3), 269-286. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129422
MLA 8th Edition
Ćuk, Marijana. "Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 269-286. https://hrcak.srce.hr/129422. Citirano 18.10.2021.
Chicago 17th Edition
Ćuk, Marijana. "Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 269-286. https://hrcak.srce.hr/129422
Harvard
Ćuk, M. (2014). 'Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima', Školski vjesnik, 63(3), str. 269-286. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129422 (Datum pristupa: 18.10.2021.)
Vancouver
Ćuk M. Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.10.2021.];63(3):269-286. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129422
IEEE
M. Ćuk, "Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 269-286, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129422. [Citirano: 18.10.2021.]

Sažetak
Kompetencije su nezaobilazna tema u raspravama o suvremenom odgoju i obrazovanju. Istraživanjem i razvojem kompetencija nastoji se poboljšati kvaliteta rada u odgojno-obrazovnim ustanovama. Učeničke domove svrstavamo u skupinu odgojno-obrazovnih ustanova. U njima rade odgajatelji od kojih se očekuje izvršavanje raznih zadataka pa time i posjedovanja raznih kompetencija, od administrativnih do odgojno-obrazovnih. U ovom se radu usmjerilo na istraživanje kompetencija koje se tiču rada odgajatelja s učenicima. Točnije, u radu smo usmjereni na područno-specifične kompetencije u poučavanju, prema podjeli korištenoj u Tuning projektu. Ispitivala se samoprocjena odgajatelja o važnosti spomenutih kompetencija za rad u domu, mjera u kojoj odgajatelji misle da su određenu kompetenciju usvojili na fakultetu te mjera u kojoj smatraju da je trenutno posjeduju. Za skalu područno-specifičnih kompetencija u poučavanju koje su važne za rad u domu te skalu kompetencija koje su stečene na fakultetu utvrđena je unimodalnost. Faktorskom analizom skale područno-specifičnih kompetencija koje ispitanici trenutno posjeduju dobivena su dva faktora. Prvi se faktor odnosi na komunikacijske i savjetodavne kompetencije dok se drugi faktor odnosi na osobne i stručne kompetencije. Njihovim sadržajem obuhvaćene su osnovne zadaće rada odgajatelja. Utvrđene razlike između skala u dobivenim faktorima i faktorskom opterećenju pojedinih čestica vezuju se uz specifičnost načina stjecanja kompetencije.

Ključne riječi
kompetencije; odgajatelj; učenički dom

Hrčak ID: 129422

URI
https://hrcak.srce.hr/129422

[engleski]

Posjeta: 1.327 *