Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

O dubrovačkoj baštini u Italiji i nepoznatim prikazima sv. Vlaha u Barletti

Vinicije B. Lupis orcid id orcid.org/0000-0001-8516-9312 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 49.526 Kb

str. S140-146

preuzimanja: 483

citiraj


Sažetak

Jedan od problema hrvatske kulture je prekogranična hrvatska kulturna baština i njezina uklopljenost u cjelovitost nacionalne baštine. Od iznimne važnosti tako je i pronalaženje i prepoznavanje dijela baštine Dubrovačke Republike obilježene prepoznatljivim državnim kultom sv. Vlaha, koja se nalazi rasijana u cijelom nizu
europskih i vaneuropskih zemalja, a s najvećom koncetracijom u Italiji. Brojni su dubrovački tragovi u: Genovi, Aquileji, Montaallegru, Cotignoli, Anconi i Barletti. Autor u radu obrađuje temu dubrovačke baštine u Italiji i objavljuje nepoznatu sliku i reljef sv. Vlaha iz crkve Sant’Andrea u Barletti, koja je u hrvatskoj povijesti umjetnosti poznata po portalu kojeg je u XIII. stoljeću isklesao Šimun Dubrovčanin. U radu se obrazlažu mogućnosti nastanka spomenute slike u Dubrovniku, ali otvara i mogućnost nastanka u apulijskom slikarskom krugu posljednje četvrtine XVI. stoljeća, i to u krugu oko slikara Donata Antonia D’Orlanda (1562. – 1621.). U Barletti se pored navedene slike čuva i jedan nepoznati drveni reljef s likom sv. Vlaha, kao i jedna poznata slika sv. Vlaha, koja potječe iz crkve Svetoga Groba. Ta je slika izvorno bila dio jednog danas nepostojećeg triptiha.

Ključne riječi

Sv. Vlaho; Barletta; Sant’Andrea; Dubrovačka Republika; konzulat; Angelo Casella i Federico Ferrara

Hrčak ID:

130356

URI

https://hrcak.srce.hr/130356

Datum izdavanja:

9.12.2014.

Posjeta: 1.143 *