hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu

Zdravko Tkalec ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Maja Quien ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje, „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Zvjezdana Posavec ; Pučko otvoreno učilište Petar Zrinski, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (187 KB) str. 54-61 preuzimanja: 289* citiraj
APA 6th Edition
Tkalec, Z., Quien, M. i Posavec, Z. (2013). Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 54-61. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130393
MLA 8th Edition
Tkalec, Zdravko, et al. "Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, br. 2, 2013, str. 54-61. https://hrcak.srce.hr/130393. Citirano 03.12.2021.
Chicago 17th Edition
Tkalec, Zdravko, Maja Quien i Zvjezdana Posavec. "Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu." Učenje za poduzetništvo 3, br. 2 (2013): 54-61. https://hrcak.srce.hr/130393
Harvard
Tkalec, Z., Quien, M., i Posavec, Z. (2013). 'Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu', Učenje za poduzetništvo, 3(2), str. 54-61. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130393 (Datum pristupa: 03.12.2021.)
Vancouver
Tkalec Z, Quien M, Posavec Z. Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [pristupljeno 03.12.2021.];3(2):54-61. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130393
IEEE
Z. Tkalec, M. Quien i Z. Posavec, "Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu", Učenje za poduzetništvo, vol.3, br. 2, str. 54-61, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130393. [Citirano: 03.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (187 KB) str. 54-61 preuzimanja: 517* citiraj
APA 6th Edition
Tkalec, Z., Quien, M. i Posavec, Z. (2013). Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 54-61. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130393
MLA 8th Edition
Tkalec, Zdravko, et al. "Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, br. 2, 2013, str. 54-61. https://hrcak.srce.hr/130393. Citirano 03.12.2021.
Chicago 17th Edition
Tkalec, Zdravko, Maja Quien i Zvjezdana Posavec. "Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process." Učenje za poduzetništvo 3, br. 2 (2013): 54-61. https://hrcak.srce.hr/130393
Harvard
Tkalec, Z., Quien, M., i Posavec, Z. (2013). 'Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process', Učenje za poduzetništvo, 3(2), str. 54-61. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130393 (Datum pristupa: 03.12.2021.)
Vancouver
Tkalec Z, Quien M, Posavec Z. Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [pristupljeno 03.12.2021.];3(2):54-61. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130393
IEEE
Z. Tkalec, M. Quien i Z. Posavec, "Possibilities of integration of student cooperatives and social entrepreneurship in the education process", Učenje za poduzetništvo, vol.3, br. 2, str. 54-61, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130393. [Citirano: 03.12.2021.]

Sažetak
Učenička zadruga je oblik vannastavnih aktivnosti pomoću kojih učenici osnovnih i srednjih škola stječu stručna znanja, poslovne vještine i poduzetničke stavove. Osnivaju ih škole s ciljem proizvodnje i stvaranja nove vrijednosti odnosno stjecanja proizvodnih vještina i poslovne dobiti. Na taj način se sinergijski spajaju proizvodno-stručna znanja i vještine s poslovno-poduzetničkim. Nastava se održava na kreativan, interaktivan način, a kurikulum učeničke zadruge mora sadržavati planiranje i proizvodnju određenih roba/usluga, realizaciju proizvoda/usluga na tržištu te, uvažavajući principe ekonomije, i raspodjelu poslovne dobiti. Učenici će takvim metodičko-didaktičkim pristupom biti kompetentni za pokretanje vlastitog gospodarskog subjekta koji će biti profitabilan i tržišno održiv. Značajna komponenta u stjecanju tih i takvih oblika znanja je i socijalna održivost. Osim stručnih i poduzetničkih znanja, učenici će biti socijalno osjetljiviji, što znači da će tijekom poslovanja uvažavati važnost ekološke održivosti kao i socijalnih obveza. Interesantna je integracija koncepata socijalnog poduzetništva i učeničkih zadruga s obzirom na višestruke koristi dionika u smislu učenika, škole, lokalne zajednice i širih društvenih struktura. Socijalno poduzetništvo se odnosi na poslovni pothvat koji teži rješavanju društvenih problema i pitanja, ali istovremeno je financijski održiv. U tom se smislu poduzetnik može gledati kao mudar i odlučan iskorištavatelj društvenih promjena i kretanja (Martin, Osberg, 2007).

Ključne riječi
metoda učenja; učenička zadruga; socijalno poduzetništvo; društveni problemi

Hrčak ID: 130393

URI
https://hrcak.srce.hr/130393

[engleski]

Posjeta: 1.232 *