hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola

Ines Elezović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6371-8982 ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Muraja ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (458 KB) pages 190-201 downloads: 194* cite
APA 6th Edition
Elezović, I. & Muraja, J. (2013). Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 190-201. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/130405
MLA 8th Edition
Elezović, Ines and Jasmina Muraja. "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, no. 2, 2013, pp. 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405. Accessed 30 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Elezović, Ines and Jasmina Muraja. "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola." Učenje za poduzetništvo 3, no. 2 (2013): 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405
Harvard
Elezović, I., and Muraja, J. (2013). 'Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola', Učenje za poduzetništvo, 3(2), pp. 190-201. Available at: https://hrcak.srce.hr/130405 (Accessed 30 November 2021)
Vancouver
Elezović I, Muraja J. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [cited 2021 November 30];3(2):190-201. Available from: https://hrcak.srce.hr/130405
IEEE
I. Elezović and J. Muraja, "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola", Učenje za poduzetništvo, vol.3, no. 2, pp. 190-201, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/130405. [Accessed: 30 November 2021]
Fulltext: english, pdf (458 KB) pages 190-201 downloads: 433* cite
APA 6th Edition
Elezović, I. & Muraja, J. (2013). Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 190-201. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/130405
MLA 8th Edition
Elezović, Ines and Jasmina Muraja. "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, no. 2, 2013, pp. 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405. Accessed 30 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Elezović, Ines and Jasmina Muraja. "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes." Učenje za poduzetništvo 3, no. 2 (2013): 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405
Harvard
Elezović, I., and Muraja, J. (2013). 'Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes', Učenje za poduzetništvo, 3(2), pp. 190-201. Available at: https://hrcak.srce.hr/130405 (Accessed 30 November 2021)
Vancouver
Elezović I, Muraja J. Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [cited 2021 November 30];3(2):190-201. Available from: https://hrcak.srce.hr/130405
IEEE
I. Elezović and J. Muraja, "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes", Učenje za poduzetništvo, vol.3, no. 2, pp. 190-201, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/130405. [Accessed: 30 November 2021]

Abstracts
Učenje za poduzetništvo relativno je nov pojam koji se u hrvatskom obrazovnom sustavu pojavljuje s objavom Ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i Europskim kvalifikacijskim okvirom (2008), zatim adaptiranima u Hrvatski kvalifikacijski okvir (2012). Temeljna ideja povezivanja obrazovanja s tržištem rada težnja je modernih država, a koja obuhvaća razvoj, pristup i upravljanje ciljanim znanjima, njihovu praktičnu primjenu i s njima povezane vještine potrebne za uspješno zapošljavanje. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja na nacionalnom uzorku učenika srednjih škola (N = 3 345) provedenom u okviru projekta „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima ispitana je s 20 zadataka temeljenima na sadržaju predmeta Politika i gospodarstvo te Poduzetništvo. Učenici su postigli najviše 20 bodova, od moguća 24, a prosječni je rezultat 9,42 boda (SD = 3,46). Većinu zadataka točno je riješilo oko polovice učenika. Najmanje učenika (4,8%) točno je odgovorilo na pitanje o ključnim skupinama menadžerskih vještina, dok je 72,4% učenika pokazalo poznavanje sadržaja osnovnog gospodarskog načela. Najrazvijenije zemlje prepoznale su važnost poticanja poduzetničke klime i obrazovnih politika u kojima je učenje za poduzetništvo dio nacionalne strategije. Traženje rješenja ekonomske krize u obrazovanju stvara pak dodatan pritisak na sustav koji ima zadaću odgajati i obrazovati te istovremeno, jačati nacionalnu ekonomiju.

Keywords
učenje za poduzetništvo, obrazovna politika; tržište rada; vanjsko vrednovanje

Hrčak ID: 130405

URI
https://hrcak.srce.hr/130405

[english]

Visits: 937 *