hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću

Ivana Prijatelj Pavičić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4379-3074 ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 313-326 preuzimanja: 736* citiraj
APA 6th Edition
Prijatelj Pavičić, I. (2014). U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću. Ars Adriatica, (4), 313-326. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130746
MLA 8th Edition
Prijatelj Pavičić, Ivana. "U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću." Ars Adriatica, vol. , br. 4, 2014, str. 313-326. https://hrcak.srce.hr/130746. Citirano 09.07.2020.
Chicago 17th Edition
Prijatelj Pavičić, Ivana. "U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću." Ars Adriatica , br. 4 (2014): 313-326. https://hrcak.srce.hr/130746
Harvard
Prijatelj Pavičić, I. (2014). 'U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću', Ars Adriatica, (4), str. 313-326. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130746 (Datum pristupa: 09.07.2020.)
Vancouver
Prijatelj Pavičić I. U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću. Ars Adriatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 09.07.2020.];(4):313-326. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130746
IEEE
I. Prijatelj Pavičić, "U traganju za povijesnim, kulturnim i umjetničkim identitetom umjetnika Schiavona: crtice iz povijesti njihove recepcije u 16. i 17. stoljeću", Ars Adriatica, vol., br. 4, str. 313-326, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130746. [Citirano: 09.07.2020.]

Sažetak
Autorica pokazuje kako su uz trojicu poznatih likovnih umjetnika Schiavona, Andreu Meldolu (Andriju Medulića), Nicolu dell'Arca i Julija Klovića, u historiografiji i književnosti XVI. i XVII. stoljeća bili povezivani neki od identitetskih stereotipa koji su se i inače tada u književnosti i historiografiji povezivali uz Slavene, Ilire, Dalmatince, Morlake i Hrvate. Primjerice, kvalifikativ „barbarski“ koji se u bolonjskoj historiografiji XVI. st. povezuje uz Nicolu dell'Arca, predstavlja jednu od takvih nekoć uvriježenih stereotipnih skjavonskih karakteristike.
U prvom dijelu rada autorica se bavi interpretacijama hrvatskog i makedonskog identiteta (porijekla) slavnoga minijaturiste Julija Klovića u XVI. st., u djelima Klovićevih suvremenika poput Giorgia Vasarija i Francisca de Holande, te tijekom XIX. i XX. st, u radovima Ivana Kukuljevića Sakcinskoga, Ivana Goluba i Milana Pelca. Posebna se pažnja posvećuje danas dominantnoj hipotezi da bi „makedonstvo“ Julija Klovića moglo biti izmišljeno s ciljem posvjedočenja njegove umjetničke i rodne ukorijenjenosti u antičko tlo.
U drugom se dijelu obrađuju zapisi o Andrei Meldoli i Nicoli dell'Arca u djelima talijanskih historiografa Girolama Borsellija, Cherubina Cherardaccija, Carla Ridolfija i Marca Boschinija, koji su pokušavali stilske specifičnosti kod ove dvojice umjetnika tumačiti kao posljedicu njihovog genotipa i fenotipa. Autorica se posebice osvrće na pojavu ideologema o barbarskom karakteru Nicole dell'Arca u zapisima Girolama Borsellija (kraj XV. st.) i Cherubina Cherardaccija (XVI. st.).

Ključne riječi
Niccolo dell'Arca; Andrija Medulić; Julije Klović; identitetski stereotipi

Hrčak ID: 130746

URI
https://hrcak.srce.hr/130746

[engleski]

Posjeta: 1.034 *