hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama

Jasna Kudek Mirošević ; OŠ Dragutina Tadijanovića, Zagreb
Anka Jurčević Lozančić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (329 KB) str. 17-29 preuzimanja: 1.433* citiraj
APA 6th Edition
Kudek Mirošević, J. i Jurčević Lozančić, A. (2014). Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2), 17-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130957
MLA 8th Edition
Kudek Mirošević, Jasna i Anka Jurčević Lozančić. "Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 50, br. 2, 2014, str. 17-29. https://hrcak.srce.hr/130957. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kudek Mirošević, Jasna i Anka Jurčević Lozančić. "Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50, br. 2 (2014): 17-29. https://hrcak.srce.hr/130957
Harvard
Kudek Mirošević, J., i Jurčević Lozančić, A. (2014). 'Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50(2), str. 17-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130957 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Kudek Mirošević J, Jurčević Lozančić A. Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 08.12.2019.];50(2):17-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130957
IEEE
J. Kudek Mirošević i A. Jurčević Lozančić, "Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.50, br. 2, str. 17-29, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130957. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Temeljno opredjeljenje u predškolskom i osnovnoškolskom sustavu za oživotvorenje prava djece s teškoćama u razvoju, podrazumijeva stalna nastojanja u poboljšanju i unaprjeđivanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa i rehabilitacije djece s teškoćama. Brojna istraživanja pokazuju da su kompetencije odgojitelja i učitelja temeljni prediktori kvalitete odgoja i obrazovanja. Unatoč jasnoj potrebi za profesionalizacijom odgojitelja, učitelja i drugih obrazovnih djelatnika u odgoju i obrazovanju, očito je da upravo takva profesionalizacija i dalje predstavlja trajni izazov. Stoga se u ovom radu propituju stavovi učitelja i odgojitelja o inkluzivnom odgoju i obrazovanju te primjena inkluzije u redovitom predškolskome sustavu i redovitome osnovnoškolskom sustavu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 303 ispitanika (171 učitelj u redovitim osnovnim školama i 132 odgojitelja u redovitim predškolskim ustanovama). Rezultati, koji su dobiveni provedenim istraživanjem, ukazuju na postojanje statistički značajne razlike između odgojitelja i učitelja u stavovima o inkluziji djece i učenika s teškoćama u redovitom sustavu odgoja i obrazovanja. Učitelji percipiraju uključivanje djece s teškoćama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja znatno drugačije od odgojitelja te se dobivene razlike najviše očituju u percepciji osobne profesionalne kompetentnosti u radu s djecom s teškoćama.

Ključne riječi
stavovi o inkluziji; odgojitelji; učitelji; djeca i učenici s teškoćama

Hrčak ID: 130957

URI
https://hrcak.srce.hr/130957

[engleski]

Posjeta: 3.040 *