hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama

Draženka Blaži ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Marijana Balažinec ; Logopedski kabinet „Blaži”
Helena Obučina ; Logopedski kabinet „Blaži”

Puni tekst: hrvatski, pdf (269 KB) str. 80-88 preuzimanja: 553* citiraj
APA 6th Edition
Blaži, D., Balažinec, M. i Obučina, H. (2014). Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2), 80-88. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131194
MLA 8th Edition
Blaži, Draženka, et al. "Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 50, br. 2, 2014, str. 80-88. https://hrcak.srce.hr/131194. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Blaži, Draženka, Marijana Balažinec i Helena Obučina. "Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50, br. 2 (2014): 80-88. https://hrcak.srce.hr/131194
Harvard
Blaži, D., Balažinec, M., i Obučina, H. (2014). 'Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50(2), str. 80-88. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131194 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Blaži D, Balažinec M, Obučina H. Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 07.12.2019.];50(2):80-88. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131194
IEEE
D. Blaži, M. Balažinec i H. Obučina, "Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.50, br. 2, str. 80-88, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131194. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Slušno procesiranje je sustav procesa koji uključuje aktivno i pasivno zamjećivanje, praćenje, diskriminiranje, identificiranje akustičkog signala; transformiranje i kontinuirani prijenos informacija kroz periferni i središnji živčani sustav te filtriranje, sortiranje i kombiniranje istih na primjerenu perceptivnu i konceptualnu razinu. Poremećaj slušnog procesiranja podrazumijeva otežanu interpretaciju govornog zvuka unatoč urednom sluhu i urednom kognitivnom funkcioniranju. Jezične teškoće uključuju kašnjenje u jezičnom razvoju i lošije jezične vještine unatoč urednim spoznajnim sposobnostima, odsustvu neuroloških, motoričkih i senzoričkih oštećenja. Cilj rada bio je ispitati sposobnost slušnog procesiranja jezičnih elemenata kod djece s jezičnim teškoćama te njihove rezultate usporediti s rezultatima djece urednog jezično-govornog razvoja, koristeći Bateriju testova za procjenu poremećaja slušnog procesiranja. Također, cilj nam je bio utvrditi razlike unutar skupine s jezičnim teškoćama u slušnom procesiranju s obzirom na različite tipove jezičnih teškoća, dob i spol ispitanika. Uzorak ispitanika činilo je 68-ero ispitanika između 5;06 i 7;06 godina (21 ispitanik s jezičnim teškoćama i 47 ispitanika urednog jezično-govornog razvoja) izjednačenih po dobi i spolu. Rezultati pokazuju slabiju sposobnost slušnog procesiranja ispitanika s jezičnim teškoćama, postojanje razlika po spolu i tipu jezičnih teškoća ali ne po dobi ispitanika. Prema rezultatima postoji povezanost između lošije sposobnosti slušnog procesiranja i jezičnih teškoća. Budući da su najbolje razlikovanje pokazali dihotički subtestovi koji mogu procijeniti funkcije neuroloških veza slušnog sustava, nije isključeno da i nezreli neurološki sustav također možemo dovesti u vezu i s teškoćama slušnog procesiranja i s nastankom jezičnih teškoća. Unatoč vjerojatnoj uskoj povezanosti jezičnih teškoća i poremećaja slušnog procesiranja, ne možemo sa sigurnošću tvrditi da je poremećaj slušnog procesiranja jedini i dovoljan uzrok koji uzrokuje jezične teškoće.

Ključne riječi
slušno procesiranje; jezične teškoće; djeca

Hrčak ID: 131194

URI
https://hrcak.srce.hr/131194

[engleski]

Posjeta: 1.209 *