Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razumijevanje frazema kod hrvatskih učenika engleskoga jezika: Kontekst, kompozicionalnost i dob kao činitelji

Jasmina Jelčić ; Univerza v Ljubljani


Puni tekst: engleski pdf 286 Kb

str. 373-393

preuzimanja: 1.072

citiraj


Sažetak

Brojni činitelji utječu na razumijevanje frazema u kontekstu učenja stranoga jezika. Oni su, između ostalog, dob, kontekst, poznavanje frazema te njegova kompozicionalnost (stupanj podložnosti frazema semantičkoj analizi pojedinih sastavnica). Istraživanje u kojem su korištena pitanja višestrukog izbora i Likertova skala provedeno je kako bi se utvrdio način na koji hrvatski učenici engleskoga jezika sa različitih obrazovnih razina (osnovna, sekundarna, preddiplomska, diplomska) razumijevaju frazeme te koji činitelji više utječu na njihovo razumijevanje, odnosno postoje li među činiteljima zamjetne razlike u utjecaju. Svrha ovoga rada je utvrditi smjer poučavanja figurativnog jezika u kontekstu poučavanja stranoga jezika nadograđujući postojeće znanje o činiteljima koji doprinose razumijevanju frazema.

Ključne riječi

razumijevanje frazema; kompozicionalnost; engleski; hrvatski; rečenični kontekst

Hrčak ID:

131367

URI

https://hrcak.srce.hr/131367

Datum izdavanja:

17.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.023 *