Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v21i3.1174

Važnost obiteljskog podrijetla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole

Branislava Baranović orcid id orcid.org/0000-0001-6768-3596 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Ivana Jugović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Saša Puzić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 795 Kb

str. 285-307

preuzimanja: 1.134

citiraj


Sažetak

U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja koje, oslonom na Bourdiea (1977.), ispituje povezanost rodnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika učenika/ca s njihovim uspjehom iz matematike i izborom srednje škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 693 učenika/ca 8. razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji.
Rezultati pokazuju da učenice imaju bolje ocjene iz matematike od učenika te da češće nego učenici namjeravaju upisati gimnazije, ali znatno rjeđe strukovne škole sa zastupljenijom matematikom (tehničke škole). Učenici/e višeg ekonomskog i kulturnog statusa postižu bolji uspjeh iz matematike i češće biraju srednje škole sa zastupljenijom nastavom matematike. Bolji uspjeh iz matematike najsnažnije predviđaju rod, obrazovanje roditelja, posjedovanje klasične literature te pristup Internetu. Pri analiziranom odabiru srednje škole, odabir gimnazije je prvenstveno objašnjen kulturnim resursima obitelji učenika/ca, dok je odabir tehničke škole više objašnjen rodom učenika/ce. Dobiveni nalazi o rodnoj i socijalnoj diferencijaciji u skladu su s nalazima istraživanja u drugim zemljama.

Ključne riječi

socioekonomski status; sociokulturni status; učenici osmih razreda; uspjeh iz matematike; izbor srednje škole

Hrčak ID:

131393

URI

https://hrcak.srce.hr/131393

Datum izdavanja:

18.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.433 *