hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha

Iva Hrastinski   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2307-5104 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha
Ljubica Pribanić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha
Jelena Degač ; Udruga za osobe s invaliditetom Ludbreško sunce, Ludbreg

Puni tekst: hrvatski, pdf (390 KB) str. 10-18 preuzimanja: 876* citiraj
APA 6th Edition
Hrastinski, I., Pribanić, Lj. i Degač, J. (2014). Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha. Logopedija, 4 (1), 10-18. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131471
MLA 8th Edition
Hrastinski, Iva, et al. "Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha." Logopedija, vol. 4, br. 1, 2014, str. 10-18. https://hrcak.srce.hr/131471. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Hrastinski, Iva, Ljubica Pribanić i Jelena Degač. "Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha." Logopedija 4, br. 1 (2014): 10-18. https://hrcak.srce.hr/131471
Harvard
Hrastinski, I., Pribanić, Lj., i Degač, J. (2014). 'Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha', Logopedija, 4(1), str. 10-18. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131471 (Datum pristupa: 19.10.2019.)
Vancouver
Hrastinski I, Pribanić Lj, Degač J. Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha. Logopedija [Internet]. 2014 [pristupljeno 19.10.2019.];4(1):10-18. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131471
IEEE
I. Hrastinski, Lj. Pribanić i J. Degač, "Razumijevanje pročitanog u učenika s oštećenjem sluha", Logopedija, vol.4, br. 1, str. 10-18, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131471. [Citirano: 19.10.2019.]

Sažetak
Poznato je da su posljedice oštećenja sluha na jezični razvoj djeteta značajne pa se i u čitanju učenici s oštećenjem sluha susreću s velikim preprekama. Istraživanjem smo ispitali uspješnost 54 učenika s oštećenjem sluha u rješavanju zadataka razumijevanja čitanja i vremena potrebnog za rješavanje tih zadataka, te nastojali utvrditi razlike u rješavanju zadataka s obzirom na kategoriju pitanja (neposredna i posredna). Ispitali smo, također, postoji li razlika u ukupnoj točnosti i vremenu rješavanja zadataka te uspješnosti odgovora na različite vrste pitanja s obzirom na dob sudionika (polaznici osnovnih i srednjih škola) te pripadnost ispitanika različitim obrazovnim kontekstima (redovna i posebna škola). Ispitni materijal činilo je 20 kratkih tekstova te ukupno 42 vezana pitanja višestrukog izbora. Postignuća učenika sa značajnim oštećenjem sluha u čitanju s razumijevanjem bila su vrlo niska. Odgovori na neposredni tip pitanja bili su bolji u odnosu na one posrednog tipa, ukazujući na neadekvatnu usvojenost složenijih čitalačkih vještina i strategija u ovih učenika. Nisu utvrđene statistički značajne razlike u odnosu na vrijeme rješavanja zadataka, na ukupnu točnost te točnost rješavanja pojedine kategorije pitanja (posredna, neposredna) kod ispitanika različitih dobi. Tip obrazovnog konteksta pokazao se značajnim faktorom, ukazujući da su učenici u posebnim školama postigli značajno lošije rezultate na svim ispitanim varijablama, osim vremena rješavanja, u odnosu na svoje vršnjake s oštećenjem sluha u redovnim školama. Može se pretpostaviti da bi učenicima u posebnim školama trebalo još više poticaja za napredak u vještinama pismenosti, npr. izvannastavnim jezičnim programima. Sveukupno razumijevanje pročitanog učenika s oštećenjem sluha je na niskoj razini, posebno kad se zahtijeva zaključivanje. Potrebno je razvijati određene strategije koje bi pridonijele višoj razini razumijevanja čitanja u gluhih i nagluhih osoba.

Ključne riječi
oštećenje sluha; čitanje; razumijevanje pročitanog; zaključivanje

Hrčak ID: 131471

URI
https://hrcak.srce.hr/131471

[engleski]

Posjeta: 1.393 *