Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Efekt učenja na točnost izvođenja besmislenih kretnji

Daša Bosanac
Mladenka Tkalčić


Puni tekst: hrvatski pdf 256 Kb

str. 3-17

preuzimanja: 944

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korištenje procesa imitacije tijekom reprodukcije smislenih i
besmislenih kretnji te utvrditi utjecaj učenja na točnost izvedbe naučenih pokreta.
Provedena su dva eksperimenta u kojima je zadatak ispitanika bio što točnije imitirati smislene i besmislene kretnje unutar ograničenoga vremenskog intervala. Dobiveni rezultati ukazali su na mogućnost korištenja semantičkoga, dugotrajnog puta za imitaciju smislenih pokreta, odnosno mogućnost korištenja direktnog vizuo-motornog puta za imitaciju i smislenih i besmislenih pokreta. Proces učenja besmislenih pokreta pokazao se značajnim za odabir procesa imitacije. Naučene besmislene kretnje moguće je imitirati korištenjem semantičkog puta, neovisno o tome prezentiraju li se one zasebno ili u kombinaciji sa smislenim kretnjama.

Ključne riječi

imitacija; pokret; kratkotrajno pamćenje; radno pamćenje

Hrčak ID:

12643

URI

https://hrcak.srce.hr/12643

Datum izdavanja:

20.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.323 *