hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Program reforme javne uprave u Sloveniji – dva desetljeća izazova i rezultata

Polona Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7743-0514 ; Fakultet za upravu Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (154 KB) str. 627-650 preuzimanja: 308* citiraj
APA 6th Edition
Kovač, P. (2011). The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results. Hrvatska i komparativna javna uprava, 11 (3), 627-650. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131902
MLA 8th Edition
Kovač, Polona. "The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 11, br. 3, 2011, str. 627-650. https://hrcak.srce.hr/131902. Citirano 20.02.2020.
Chicago 17th Edition
Kovač, Polona. "The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results." Hrvatska i komparativna javna uprava 11, br. 3 (2011): 627-650. https://hrcak.srce.hr/131902
Harvard
Kovač, P. (2011). 'The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results', Hrvatska i komparativna javna uprava, 11(3), str. 627-650. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131902 (Datum pristupa: 20.02.2020.)
Vancouver
Kovač P. The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2011 [pristupljeno 20.02.2020.];11(3):627-650. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131902
IEEE
P. Kovač, "The Public Administration Reform Agenda in Slovenia – Two Decades of Challenges and Results", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.11, br. 3, str. 627-650, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131902. [Citirano: 20.02.2020.]

Sažetak
Na reformu javne uprave u Sloveniji uglavnom se gleda kao na skup sistematskih reformskih pristupa koji se primjenjuju od 1991., a posebno od 1996., kada je kao cilj postavljeno punopravno članstvo zemlje u Europskoj uniji. Reforme su kreirane uglavnom pod utjecajem doktrine novog javnog menadžmenta, s ciljem racionalizacije struktura i resursa, orijentacije prema korisnicima, razvoja e-uprave i kvalitetnog upravljanja. Međutim, provedene su prilično legalistički, iako su formalno provođene u okviru nekoliko strategija reforme javne uprave od 1997. do 2010., a poticaji za njih dolazili su iz dva smjera – unutar države i od strane Europske unije i OECD-a. Reformski ciljevi i aktivnosti djelom su komplementarni,
a dijelom u suprotnosti jedni s drugima, zbog nedostatka evaluacije
i konsenzusa po pitanju implementacije. No, svakako se može reći da su podvrgnuti stalnoj modernizaciji i europeizaciji. U budućnosti na javnu upravu ne treba gledati kao na puki alat za izvršavanje javnih politika. Neoliberalistički pokušaji smanjivanja javne uprave i delegiranja poslova posebno su neprimjereni slovenskom društvenom kontekstu. Stoga javnu upravu treba razvijati kao čimbenik demokracije i stup dobre vladavine u slovenskom društvu.

Ključne riječi
reforma; modernizacija; javna uprava; Slovenija; Europska unija; strategija; upravljanje

Hrčak ID: 131902

URI
https://hrcak.srce.hr/131902

[engleski]

Posjeta: 465 *