hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive

Vilma Kotlar   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0668-7312 ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Bojana Ćulum   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9771-4645 ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (263 KB) str. 30-55 preuzimanja: 562* citiraj
APA 6th Edition
Kotlar, V. i Ćulum, B. (2014). Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive. Suvremene teme, 7 (1), 30-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/132138
MLA 8th Edition
Kotlar, Vilma i Bojana Ćulum. "Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive." Suvremene teme, vol. 7, br. 1, 2014, str. 30-55. https://hrcak.srce.hr/132138. Citirano 04.04.2020.
Chicago 17th Edition
Kotlar, Vilma i Bojana Ćulum. "Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive." Suvremene teme 7, br. 1 (2014): 30-55. https://hrcak.srce.hr/132138
Harvard
Kotlar, V., i Ćulum, B. (2014). 'Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive', Suvremene teme, 7(1), str. 30-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/132138 (Datum pristupa: 04.04.2020.)
Vancouver
Kotlar V, Ćulum B. Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive. Suvremene teme [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.04.2020.];7(1):30-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132138
IEEE
V. Kotlar i B. Ćulum, "Vrednovanje izvannastavnih aktivnosti: pogled iz studentske perspektive", Suvremene teme, vol.7, br. 1, str. 30-55, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132138. [Citirano: 04.04.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (263 KB) str. 30-55 preuzimanja: 328* citiraj
APA 6th Edition
Kotlar, V. i Ćulum, B. (2014). Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective. Suvremene teme, 7 (1), 30-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/132138
MLA 8th Edition
Kotlar, Vilma i Bojana Ćulum. "Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective." Suvremene teme, vol. 7, br. 1, 2014, str. 30-55. https://hrcak.srce.hr/132138. Citirano 04.04.2020.
Chicago 17th Edition
Kotlar, Vilma i Bojana Ćulum. "Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective." Suvremene teme 7, br. 1 (2014): 30-55. https://hrcak.srce.hr/132138
Harvard
Kotlar, V., i Ćulum, B. (2014). 'Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective', Suvremene teme, 7(1), str. 30-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/132138 (Datum pristupa: 04.04.2020.)
Vancouver
Kotlar V, Ćulum B. Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective. Suvremene teme [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.04.2020.];7(1):30-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132138
IEEE
V. Kotlar i B. Ćulum, "Assessing Extracurricular Activities: &e Students’ Perspective", Suvremene teme, vol.7, br. 1, str. 30-55, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132138. [Citirano: 04.04.2020.]

Sažetak
Značajan doprinos izvannastavnih aktivnosti u kontekstu razvoja općih kompetencija djece i mladih evidentiran je brojnim istraživanjima u posljednjih tridesetak godina. Paralelno, povezanost ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje s akademskim uspjehom i osobnim razvojem, utjecala je na niz razvojnih teorija o studentima. Prateći (obrazovne) politike poticanja cjeloživotnog učenja, uglavnom s ciljem doprinosa uspješnosti studiranja i zapošljavanja studenata, brojna visoka učilišta razvijaju mehanizme vrednovanja izvannastavnih aktivnosti. Istraživanje o vrednovanju izvannastavnih aktivnosti na hrvatskim visokim učilištima, provedeno kroz grupne diskusije na pet poludnevnih deliberativnih radionica sa 102 studenta, donosi njihovu perspektivu i prijedloge vrednovanja u nacionalnom kontekstu. Istraživanje ukazuje na to da studenti prepoznaju važnost zalaganja u izvannastavnim aktivnostima, ali pritom kritički promišljaju o vrstama aktivnosti i kompetencijama koje bi se vrednovale. Studenti nude različite prijedloge vrednovanja izvannastavnih aktivnosti, ovisno o vrsti aktivnosti i još važnije, (ne)povezanosti aktivnosti s područjem studiranja. Najprimjerenijim smatraju evidentiranje aktivnosti u dopunskoj ispravi o studiju, uz navođenje stečenih kompetencija, a dodjeljivanje ECTS bodova jedino ukoliko je izvannastavna aktivnost povezana s područjem studiranja. Mišljenja studenata o potrebi i načinu vrednovanja rada studenata u studentskim predstavničkim organizacijama su suprotstavljena.

Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti; studentska perspektiva; ključne kompetencije; vrednovanje; volontiranje

Hrčak ID: 132138

URI
https://hrcak.srce.hr/132138

[engleski]

Posjeta: 1.473 *