Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Civilno društvo u sveučilišnoj nastavi

Gojko Bežovan ; redoviti profesor na Katedri za socijalnu politiku Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Jasminka Ledi ć ; redovita profesorica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Sini ša Zrinščak ; redoviti profesor na Katedri za socijalnu politiku Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 2.256 Kb

str. 193-202

preuzimanja: 639

citiraj


Sažetak

Izlažu se rezultati empirijskog istraživanja o nastavi i istraživanjima o civilnom društvu na hrvatskim visokoškolskim ustanovama. Polazi se od analize razvoja nastave i istraživanja na zapadnim sveučilištima gdje se od kraja 1980-ih povećava interes za istraživanja i nastavu o civilnom društvu. U tranzicijskim zemljama srednje i istočne Europe
istraživanja o civilnom društvu, kao i nastava na sveučilištima javljaju se početkom 1990-ih uz potporu inozemnih donatora. Teme o civilnom društvu uvode se u nastavu na visoko školskim institucijama društvenih znanosti, a osnivaju se i posebni sveučilišni studiji o civilnom društvu. Istraživanja i nastava na hrvatskim visokoškolskim ustanovama uvode se sredinom 1990-ih uz inozemnu potporu. Ovaj je razvoj dosta fragmentiran i bio je sporiji nego u zemljama
srednje Europe. Rezultati ankete o istraživanjima i nastavi civilnog društva na hrvatskim visokoškolskim ustanovama govore da su ove teme najzastupljenije na preddiplomskim studijima, manje su zastupljene na diplomskim, a tek su sporedne na doktorskim studijima. Poslijediplomski se specijalistički studiji značajnim dijelom bave temama civilnog društva, a neki se u cijelosti profiliraju u tom smjeru. Relativno manji broj istraživanja u cijelosti se bavi temama
civilnog društva.

Ključne riječi

civilno društvo – Hrvatska; sveučilišni programi; istraživanja civilnog društva

Hrčak ID:

132536

URI

https://hrcak.srce.hr/132536

Datum izdavanja:

5.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.340 *