hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742

Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija

Fátima Pereira ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Ana Mouraz ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto
Carla Figueiredo ; CIIE – Centre for Research and Intervention in Education, Faculty of Psychology and Education Sciences, University of Porto

Puni tekst: hrvatski, pdf (444 KB) str. 935-975 preuzimanja: 277* citiraj
APA 6th Edition
Pereira, F., Mouraz, A. i Figueiredo, C. (2014). Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija. Croatian Journal of Education, 16 (4), 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
MLA 8th Edition
Pereira, Fátima, et al. "Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. 4, 2014, str. 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742. Citirano 17.09.2019.
Chicago 17th Edition
Pereira, Fátima, Ana Mouraz i Carla Figueiredo. "Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija." Croatian Journal of Education 16, br. 4 (2014): 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Harvard
Pereira, F., Mouraz, A., i Figueiredo, C. (2014). 'Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija', Croatian Journal of Education, 16(4), str. 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Vancouver
Pereira F, Mouraz A, Figueiredo C. Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 17.09.2019.];16(4):935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
IEEE
F. Pereira, A. Mouraz i C. Figueiredo, "Sudjelovanje učenika u životu škole: “učenički glas” i ublažena demokracija", Croatian Journal of Education, vol.16, br. 4, str. 935-975, 2014. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Puni tekst: engleski, pdf (444 KB) str. 935-975 preuzimanja: 191* citiraj
APA 6th Edition
Pereira, F., Mouraz, A. i Figueiredo, C. (2014). Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy. Croatian Journal of Education, 16 (4), 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
MLA 8th Edition
Pereira, Fátima, et al. "Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. 4, 2014, str. 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742. Citirano 17.09.2019.
Chicago 17th Edition
Pereira, Fátima, Ana Mouraz i Carla Figueiredo. "Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy." Croatian Journal of Education 16, br. 4 (2014): 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Harvard
Pereira, F., Mouraz, A., i Figueiredo, C. (2014). 'Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy', Croatian Journal of Education, 16(4), str. 935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
Vancouver
Pereira F, Mouraz A, Figueiredo C. Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 17.09.2019.];16(4):935-975. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742
IEEE
F. Pereira, A. Mouraz i C. Figueiredo, "Student Participation in School Life: The “Student Voice” and Mitigated Democracy", Croatian Journal of Education, vol.16, br. 4, str. 935-975, 2014. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.742

Sažetak
Sudjelovanje učenika u životu škole može se razmotriti sa stajališta različitih teorijskih okvira kojima se propituju razni obrazovni aspekti, a koji se odnose na takvo društveno djelovanje. Kad je predmet izučavanja sudjelovanje učenika u životu škole, mogu se proučavati problemi kao što su izgradnja demokratske škole, građanski odgoj, aktivno učenje, odgoj i obrazovanje usmjereni na učenika. Cilj ovoga rada bio je istražiti kako se učeničko sudjelovanje potiče u uzorku škola i što predstavnici razreda koji pravno zastupaju svoje vršnjake u školskim strukturama imaju o tome reći. Podatci su prikupljeni uz pomoć vodiča za samoopisivanje kojim su okarakterizirani školski postupci koji se tiču sudjelovanja učenika i uz pomoć polustrukturiranoga upitnika koji je podijeljen predstavnicima i zamjenicima predstavnika razreda. Sudjelovanje opisano u vodiču koji smo analizirali odnosi se samo na jedan tip predstavnika i svjedoči o praksi utvrđenoj statutom. Predstavnici koji su sudjelovali u ovome istraživanju smatraju da se uloga razrednoga predstavnika u školi još dovoljno ne cijeni ni od sudionika obrazovnoga procesa. Stoga možemo zaključiti da je u sadašnjem obrazovnom sustavu na snazi demokracija u svom ublaženom obliku.

Ključne riječi
demokratsko sudjelovanje; život škole; učenički glas

Hrčak ID: 132969

URI
https://hrcak.srce.hr/132969

[engleski]

Posjeta: 943 *