hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA

Vladimir Pletenac

Fulltext: croatian, pdf (2 MB) pages 141-146 downloads: 136* cite
APA 6th Edition
Pletenac, V. (1998). ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), 141-146. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/134464
MLA 8th Edition
Pletenac, Vladimir. "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , no. 10-11, 1998, pp. 141-146. https://hrcak.srce.hr/134464. Accessed 17 Feb. 2020.
Chicago 17th Edition
Pletenac, Vladimir. "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , no. 10-11 (1998): 141-146. https://hrcak.srce.hr/134464
Harvard
Pletenac, V. (1998). 'ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), pp. 141-146. Available at: https://hrcak.srce.hr/134464 (Accessed 17 February 2020)
Vancouver
Pletenac V. ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 1998 [cited 2020 February 17];(10-11):141-146. Available from: https://hrcak.srce.hr/134464
IEEE
V. Pletenac, "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., no. 10-11, pp. 141-146, 1998. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/134464. [Accessed: 17 February 2020]

Abstracts
Gimnaziju u Varaždinu osnivaju isusovci 1636. godine. Ona je imala
zadaću da se i odgojem suprotstavi nadirućem protestantizmu. Za ono vrijeme to je bila moderna škola u kojoj se poučavalo na latinskom jeziku, ali se nije zanemarilo ni materinjski jezik.
Nastavnici gimnazije nikada nisu bili samo pedagozi, nego i poznati pisci, znanstvenici i istraživači. Svoj su rad širih i izvan škole. Osnivali su udruženja građana i učenika, osnivali prva đačka kazališta i na druge načine djelovali u svojoj sredini.
Najvažniji je, ipak, bio njihov nastavni rad. Učenika je u varaždinskoj gim­naziji uvijek bilo dovoljno. Oni su pretežno pripadali građanskom staležu i nisu se pripremali samo za svećenička zvanja, nego su nalazili posao i u grad­skoj, odnosno državnoj upravi. Mnogi od njih nastavili su studij na europskim sveučilištima.
Plemstvo i grad Varaždin pomagali su rad gimnazije i ona nije prestala djelovati ni poslije ukinuća reda 1773. godine. Dapače, postala je temelj srednjoškolskog sustava i bitno je utjecala na razvoj prosvjete i kulture u Varaždinu i u Hrvatskoj.
Mnogi nastavnici i učenici varaždinske gimnazije postah su poznati pisci, znanstvenici, politički i javni radnici. Njihovi prijedlozi i ideje znatno su utje­cali na budućnost cjelokupnog školskog sustava u Hrvatskoj.

Hrčak ID: 134464

URI
https://hrcak.srce.hr/134464

[english]

Visits: 252 *