hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS

Ćiril Čoh

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 147-156 preuzimanja: 168* citiraj
APA 6th Edition
Čoh, Ć. (1998). PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), 147-156. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/134471
MLA 8th Edition
Čoh, Ćiril. "PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 10-11, 1998, str. 147-156. https://hrcak.srce.hr/134471. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Čoh, Ćiril. "PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 10-11 (1998): 147-156. https://hrcak.srce.hr/134471
Harvard
Čoh, Ć. (1998). 'PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), str. 147-156. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/134471 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Čoh Ć. PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 1998 [pristupljeno 09.12.2019.];(10-11):147-156. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/134471
IEEE
Ć. Čoh, "PRISUTNOST FILOZOFIJE U VARAŽDINU OD OSNUTKA GIMNAZIJE DO DANAS", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 10-11, str. 147-156, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/134471. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
U uvodnom dijelu autor naglašava značenje filozofskog obrazovanja za svekoliki prosperitet jedne zajednice. Varaždinska gimnazija bila je ishodište tog obrazovanja, posebno od 1854. godine kada je filozofija s logikom i psi­hologijom postala nastavni predmet. Uz gimnaziju je središte filozofskog živ­ota u Varaždinu, i to kroz dva stoljeća, bio i franjevački samostan u kojem su ostali sačuvani rukopisi predavača - lektora. Drugi dio čini kratki prikaz života i rada profesora isusovaca koji su se istaknuh značajnijim filozofskim djelima. Upozorava se na suvremena is­traživanja Jambrekovićeva djela Philosophia peripathetica, na značenje Ilijaševićeva djela Obuka malenih za razvoj filozofije na hrvatskom jeziku, a također i na djelovanje Vinka Pacela i Gjure Arnolda u nastavi logike. Edvard Kocbek i Davorin Trstenjak potiču autora da postavi pitanje o filozofiji kao
načinu života koji otvara prostore slobode i kreacije.
Treći dio je pokušaj sustavnog prikaza nastave filozofije od 1854. do
danas. Dat je tabelarni prikaz nastavnika filozofije koji su taj predmet preda­vali na varaždinskoj gimnaziji. Spominju se i suvremeni filozofi, učenici varaždinske gimnazije, koji su dali značajan doprinos hrvatskoj filozofiji a i njenoj nastavi u gimnazijama.

Hrčak ID: 134471

URI
https://hrcak.srce.hr/134471

[njemački]

Posjeta: 277 *