Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Jezično, parajezično i izvanjezično u reklamama

Ana Vukelić


Puni tekst: hrvatski pdf 4.344 Kb

str. 105-128

preuzimanja: 2.429

citiraj


Sažetak

Dosadašnje su jezične analize reklama popisivale i nabrajale jezične i stilske
postupke bez upućivanja na promjenjivo i kompleksno polje diskursa. U tom je
smislu jezična analiza potpomognuta objašnjavanjem multimedijalnoga diskursa,
u kojem se na karakterističan način isprepliću jezično, parajezično i izvanjezično,
čime se otvara prostor tumačenju veze teksta i multiteksta te komunikacijske
prizme reklama. Radom se također nastoji istaknuti značajna i višesmislena
veza komunikacije, ideologije i apelacije koja u reklamnom diskursu
upućuje na prostor između označitelja i označenoga te izaziva proturječja. Na
taj se način kreira dinamično polje diskursa koje izmiče pokušajima definiranja
u smislu postavljanja strogih semantičkih granica.

Ključne riječi

reklame; tekst; multitekst; diskurs; jezik; parajezik; komunikacija; intertekstualnost; intermedijalnost; multimedijalnost

Hrčak ID:

134923

URI

https://hrcak.srce.hr/134923

Datum izdavanja:

29.12.2014.

Posjeta: 3.311 *