hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA

Nataša Rupčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9915-8881 ; Ekonomski fakultet Sveučilište u Rijeci
Marina Kurjaković ; Ekonomski fakultet Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (532 KB) str. 30-42 preuzimanja: 462* citiraj
APA 6th Edition
Rupčić, N. i Kurjaković, M. (2014). UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA. Praktični menadžment, 5 (2), 30-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/135701
MLA 8th Edition
Rupčić, Nataša i Marina Kurjaković. "UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA." Praktični menadžment, vol. 5, br. 2, 2014, str. 30-42. https://hrcak.srce.hr/135701. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rupčić, Nataša i Marina Kurjaković. "UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA." Praktični menadžment 5, br. 2 (2014): 30-42. https://hrcak.srce.hr/135701
Harvard
Rupčić, N., i Kurjaković, M. (2014). 'UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA', Praktični menadžment, 5(2), str. 30-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/135701 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Rupčić N, Kurjaković M. UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA. Praktični menadžment [Internet]. 2014 [pristupljeno 13.11.2019.];5(2):30-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/135701
IEEE
N. Rupčić i M. Kurjaković, "UPRAVLJANJE ČIMBENICIMA PROFITABILNOSTI INFORMACIJSKOG SEKTORA", Praktični menadžment, vol.5, br. 2, str. 30-42, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/135701. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
Pri donošenju upravljačkih odluka potrebno je poznavati specifičnosti industrije u kojoj poduzeće djeluje. Kako bi mogli privlačiti kapital, menadžeri poduzeća informacijskog sektora trebaju definirati jasni model njihova upravljanja, a to se posebice odnosi na učinkovito upravljanje čimbenicima profitabilnosti. Određivanje cijena proizvoda ključno je za profitabilnost informacijskog sektora. U tom procesu nije moguće poći od standardne ekonomske zakonitosti prema kojoj se cijena snižava sve do razine graničnih troškova jer granični troškovi u informacijskom sektoru teže nuli. Budući da strategija troškovnog vodstva ne daje rezultata, potrebno je cijene određivati prema metodi utemeljenoj na isporuci vrijednosti za kupca. U radu se stoga dokazuje hipoteza prema kojoj je osnovicu profitabilnosti poduzeća informacijskog sektora moguće identificirati u smislu utvrđivanja politike cijena na osnovi proizvodne diferencijacije ili proliferacije, koju je moguće ostvariti uz minimalne troškove. Proizvodna diferencijacija ili verziranje odnosi se na situaciju kada poduzeća nude različite inačice proizvoda, odnosno „verzije“ te omogućuju kupcima da odaberu varijantu koja im najviše odgovara. Na taj način moguće je postići veće zadovoljstvo kupaca zbog boljeg omjera cijena/vrijednost. S obzirom na činjenicu da povećanjem broja inačica troškovi poduzeća ne rastu proporcionalno, povećava se razina profita. Važnost proizvodne diferencijacije ili proliferacije u okviru proizvodne linije, prepoznala su mnoga poduzeća te su pristupila izradi softverskih rješenja koja su u skladu s korisničkim zahtjevima te njihovoj spremnosti da plate. Proizvodna diferencijacija ili proliferacija u okviru proizvodne linije poduzeća, odnosno „verziranje“ stoga predstavlja temeljni čimbenik profitabilnosti informacijskog sektora .

Ključne riječi
profitabilnost; upravljanje cijenama; menadžersko odlučivanje; informacijski sektor

Hrčak ID: 135701

URI
https://hrcak.srce.hr/135701

Posjeta: 706 *