Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj komunikacijsko-informacijske tehnologije na obrazovanje odraslih s invaliditetom

Ivana Batarelo Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-8830-6252 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Tamara Kisovar-Ivanda ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 233 Kb

str. 501-514

preuzimanja: 1.317

citiraj


Sažetak

U andragoškim teorijama postoji nesklad oko iskoristivosti andragoških načela u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom: jedni ih smatraju korisnima, a drugi smatraju da teorijski okvir područja obrazovanja odraslih ne pruža dovoljno smjernica za provedbu obrazovanja osoba s invaliditetom. Teorijski okvir cjeloživotnog učenja, kao važan dio suvremene andragoške teorije, osigurava dodatni prostor za pojašnjenje korisnosti informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom. U radu se razmatraju teorije upotrebe informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, a zatim se empirijski provjeravaju. Empirijska provjera potvrđuje pozitivan učinak teorije o korisnosti ICT tehnologije u obrazovanju osoba s invaliditetom. Glavni je doprinos ovog rada u novoj klasifikaciji uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologija u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, u kojoj težište više nije na vrsti tehnologije ili poteškoće koju ima odrasla osoba s invaliditetom. Nova je klasifikacija utemeljena na: (1) sadržajima o kojima se uči i načinu na koji se uči u okruženju za obrazovanje odraslih, (2) pomagalima u učenju i poučavanju odraslih osoba s invaliditetom te (3) tehnologiji koja se rabi u radu osoba s invaliditetom.

Ključne riječi

andragoška teorija; informacijsko-komunikacijska tehnologija; odrasle osobe s invaliditetom

Hrčak ID:

136107

URI

https://hrcak.srce.hr/136107

Datum izdavanja:

11.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.865 *