Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Low-cost strategija u zračnom prijevozu putnika

Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Berislav Bolfek orcid id orcid.org/0000-0001-6968-2319 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Nikolina Nekić ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 818 Kb

str. 3-32

preuzimanja: 4.835

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina na gotovo svim tržištima osnovale su se niskotarifne kompanije za zračni prijevoz putnika koje imaju drugačiju poslovnu strategiju u odnosu na klasične, nacionalne zrakoplovne kompanije. Pojam niskotarifnih kompanija koristi se u zrakoplovnoj industriji i ukazuje na zrakoplovne kompanije koje posluju s manjim operativnim troškovima za razliku od njihovih konkurenata. Uspjeh niskotarifnih zrakoplovnih kompanija može se pripisati niskotarifnoj vodeće pozicioniranoj strategiji usvojenoj od strane zrakoplovnih kompanija. Osnovni cilj rada usmjeren je na istraživanje odabranih slučajeva niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika i na njihovu međusobnu usporedbu te na usporedbu s tradicionalnim zrakoplovnim prijevoznicima. Pored toga, svrha je rada izvršiti analizu niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika, uspoređujući njihove karakteristike s ostalim segmentima zračnog prometa i pritom identificirati njihove strategije te identificirati aktivnosti lanca vrijednosti koje najviše utječu na snižavanje troškova.

Ključne riječi

strategija niskih troškova; lanac vrijednosti; niskotarifni zrakoplovni model; strategije niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika; tržište niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika

Hrčak ID:

136744

URI

https://hrcak.srce.hr/136744

Datum izdavanja:

31.12.2014.

Posjeta: 6.292 *