hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta

Neven Duvnjak ; Institut društvenih znanosti “Ivo Pilar”

Puni tekst: hrvatski, pdf (205 KB) str. 57-82 preuzimanja: 519* citiraj
APA 6th Edition
Duvnjak, N. (2015). Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta. Crkva u svijetu, 50 (1), 57-82. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137214
MLA 8th Edition
Duvnjak, Neven. "Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta." Crkva u svijetu, vol. 50, br. 1, 2015, str. 57-82. https://hrcak.srce.hr/137214. Citirano 13.05.2021.
Chicago 17th Edition
Duvnjak, Neven. "Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta." Crkva u svijetu 50, br. 1 (2015): 57-82. https://hrcak.srce.hr/137214
Harvard
Duvnjak, N. (2015). 'Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta', Crkva u svijetu, 50(1), str. 57-82. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137214 (Datum pristupa: 13.05.2021.)
Vancouver
Duvnjak N. Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta. Crkva u svijetu [Internet]. 2015 [pristupljeno 13.05.2021.];50(1):57-82. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137214
IEEE
N. Duvnjak, "Načini prezentacije vjerskih zajednica u Hrvatskoj na internetu: analiza kvalitete mrežnih mjesta", Crkva u svijetu, vol.50, br. 1, str. 57-82, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137214. [Citirano: 13.05.2021.]

Sažetak
U članku se analizira kvaliteta mrežnih mjesta vjerskih
zajednica u Hrvatskoj. Glavna hipoteza rada je da će na internetu
doći do izražaja religijski pluralizam, a posebna hipoteza je da će
velika većina vjerskih zajednica imati svoje mrežno mjesto bez obzira
na brojnost i povijesnu prisutnost. Analiza je provedena prema (pod)
komponentama koje se odnose na sadržaj, funkcionalnost i kvalitetu
mrežnih stranica. (Pod)komponente su svrstane u tri skupine: prva
se odnosi na tehničke aspekte mrežnog mjesta, druga na sadržaj
mrežnih stranica, a treća na participativnu komponentu. Rezultati
pokazuju da u virtualnom prostoru u Hrvatskoj postoji “religijsko
tržište” i konkurencija među vjerskim zajednicama, a većina ih
je otvorena prema novim tehnologijama kao što je internet. Ima,
međutim, dosta mjesta za iskorak jer trećina vjerskih zajednica uopće
nema mrežno mjesto. Od tri istraživana aspekta najkvalitetnijim se
pokazao sadržajni aspekt, nešto niže ocjene ima tehnički aspekt, dok
je participativni najlošije ocijenjen. Zanimljivo je da se manje vjerske
zajednice više brinu o kvaliteti prezentacije na internetu u usporedbi
s većim vjerskim zajednicama, koje znatno duže djeluju u Hrvatskoj.

Ključne riječi
vjerske zajednice; religijski pluralizam; internet; mrežna mjesta; sadržaj mrežnih stranica

Hrčak ID: 137214

URI
https://hrcak.srce.hr/137214

[engleski]

Posjeta: 848 *