hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETINŠKE STRATEGIJE KUPACA

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Bijakšić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Marko Šantić ; Sveučilišna bolnica u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina

Puni tekst: engleski, pdf (549 KB) str. 39-47 preuzimanja: 1.299* citiraj
APA 6th Edition
Markić, B., Bijakšić, S. i Šantić, M. (2015). ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY. Informatologia, 48 (1-2), 39-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137717
MLA 8th Edition
Markić, Brano, et al. "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY." Informatologia, vol. 48, br. 1-2, 2015, str. 39-47. https://hrcak.srce.hr/137717. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Markić, Brano, Sanja Bijakšić i Marko Šantić. "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY." Informatologia 48, br. 1-2 (2015): 39-47. https://hrcak.srce.hr/137717
Harvard
Markić, B., Bijakšić, S., i Šantić, M. (2015). 'ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY', Informatologia, 48(1-2), str. 39-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137717 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Markić B, Bijakšić S, Šantić M. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY. Informatologia [Internet]. 2015 [pristupljeno 08.12.2019.];48(1-2):39-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137717
IEEE
B. Markić, S. Bijakšić i M. Šantić, "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY", Informatologia, vol.48, br. 1-2, str. 39-47, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137717. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljenauključujući rasuđivanje i optimozaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razliie u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.

Ključne riječi
umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; marketing strategija; baza znanja; Visual Prolog

Hrčak ID: 137717

URI
https://hrcak.srce.hr/137717

[engleski]

Posjeta: 1.859 *