hrcak mascot   Srce   HID

Review article

TURIZAM U REPUBLICI HRVATSKOJ – ISTINE I ZABLUDE

Vlado Galičić ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci Opatija, Hrvatska

Fulltext: english, pdf (594 KB) pages 78-94 downloads: 1.294* cite
APA 6th Edition
Galičić, V. (2015). TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS. Informatologia, 48 (1-2), 78-94. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/137738
MLA 8th Edition
Galičić, Vlado. "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS." Informatologia, vol. 48, no. 1-2, 2015, pp. 78-94. https://hrcak.srce.hr/137738. Accessed 26 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Galičić, Vlado. "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS." Informatologia 48, no. 1-2 (2015): 78-94. https://hrcak.srce.hr/137738
Harvard
Galičić, V. (2015). 'TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS', Informatologia, 48(1-2), pp. 78-94. Available at: https://hrcak.srce.hr/137738 (Accessed 26 November 2020)
Vancouver
Galičić V. TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS. Informatologia [Internet]. 2015 [cited 2020 November 26];48(1-2):78-94. Available from: https://hrcak.srce.hr/137738
IEEE
V. Galičić, "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS", Informatologia, vol.48, no. 1-2, pp. 78-94, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/137738. [Accessed: 26 November 2020]

Abstracts
Percepcija stručne, medijske i političke javnosti u Hrvatskoj o značenju turizma za njezino cjelokupno gospodarstvo različita je, u ovisnosti od privremenih partikularnih interesa određenog segmenta tih javnosti. Najčešća metoda interpretacije turističkih postignuća svodi se na iznošenje podataka o ostvarenom fizičkom prometu (broju turističkih dolazaka i broju ostvarenih noćenja) a vrlo rijetko se, osim ukupnog deviznog priljeva od turizma, analitički interpretiraju podaci o ostvarenim financijskim efektima turizma. U nedostatku drugih pozitivnih gospodarskih efekata, turizam je često neopravdano i nezasluženo u fokusu javnosti jer generira apsolutno malo financijskih sredstava ali relativno značajno sudjeluje u bruto društvenom proizvodu, što doprinosi stvaranju nepotpune slike o stvarnoj ulozi i značenju turizma za gospodarstvo Hrvatske. To je bio temeljni motiv za istraživanja u ovom radu, u kojem se kroz pregled fizičkih i financijskih pokazatelja pokušavaju otkloniti zablude i utvrditi istine o stvarnim karakteristikama turističke ponude i efektima od turističke potražnje u Republici Hrvatskoj. U radu se polazi od hipoteze da je turizam značajna djelatnost za gospodarstvo Hrvatske, sa svim svojim komplementarnim učincima, na zaposlenost, izvoz usluga, potrošnju, prehrambenu industriju, promet, ugostiteljstvo i turističko posredovanje ali niti približno s tolikim značajem, koliko joj se neopravdano poklanja medijska pozornost.

Keywords
turizam; ugostiteljstvo; turističke potražnje i opskrbe; ekonomija; ljudski resursi

Hrčak ID: 137738

URI
https://hrcak.srce.hr/137738

[english]

Visits: 2.290 *