hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi

Andreja Brajša-Žganec ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Ivana Hanzec ; Centre for Croatian Studies, University of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (416 KB) str. 13-24 preuzimanja: 623* citiraj
APA 6th Edition
Brajša-Žganec, A. i Hanzec, I. (2015). Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 13-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137683
MLA 8th Edition
Brajša-Žganec, Andreja i Ivana Hanzec. "Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 13-24. https://hrcak.srce.hr/137683. Citirano 22.09.2019.
Chicago 17th Edition
Brajša-Žganec, Andreja i Ivana Hanzec. "Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 13-24. https://hrcak.srce.hr/137683
Harvard
Brajša-Žganec, A., i Hanzec, I. (2015). 'Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 13-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137683 (Datum pristupa: 22.09.2019.)
Vancouver
Brajša-Žganec A, Hanzec I. Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.09.2019.];17(Sp.Ed.1):13-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137683
IEEE
A. Brajša-Žganec i I. Hanzec, "Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 13-24, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137683. [Citirano: 22.09.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (416 KB) str. 13-24 preuzimanja: 360* citiraj
APA 6th Edition
Brajša-Žganec, A. i Hanzec, I. (2015). Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 13-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137683
MLA 8th Edition
Brajša-Žganec, Andreja i Ivana Hanzec. "Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 13-24. https://hrcak.srce.hr/137683. Citirano 22.09.2019.
Chicago 17th Edition
Brajša-Žganec, Andreja i Ivana Hanzec. "Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 13-24. https://hrcak.srce.hr/137683
Harvard
Brajša-Žganec, A., i Hanzec, I. (2015). 'Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 13-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137683 (Datum pristupa: 22.09.2019.)
Vancouver
Brajša-Žganec A, Hanzec I. Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.09.2019.];17(Sp.Ed.1):13-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137683
IEEE
A. Brajša-Žganec i I. Hanzec, "Self-Regulation, Emotion Understanding and Aggressive Behaviour in Preschool Boys", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 13-24, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137683. [Citirano: 22.09.2019.]

Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu i niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju su sudjelovali 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.

Ključne riječi
agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola

Hrčak ID: 137683

URI
https://hrcak.srce.hr/137683

[engleski]

Posjeta: 1.915 *