Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi

Andreja Brajša-Žganec ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Ivana Hanzec ; Centre for Croatian Studies, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 416 Kb

str. 13-24

preuzimanja: 845

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 416 Kb

str. 13-24

preuzimanja: 1.156

citiraj


Sažetak

Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu i niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju su sudjelovali 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.

Ključne riječi

agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola

Hrčak ID:

137683

URI

https://hrcak.srce.hr/137683

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.011 *