hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž

Ivana Perković Krijan ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek
Edita Borić ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (363 KB) str. 165-178 preuzimanja: 1.041* citiraj
APA 6th Edition
Perković Krijan, I. i Borić, E. (2015). Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 165-178. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137682
MLA 8th Edition
Perković Krijan, Ivana i Edita Borić. "Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 165-178. https://hrcak.srce.hr/137682. Citirano 11.04.2021.
Chicago 17th Edition
Perković Krijan, Ivana i Edita Borić. "Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 165-178. https://hrcak.srce.hr/137682
Harvard
Perković Krijan, I., i Borić, E. (2015). 'Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 165-178. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137682 (Datum pristupa: 11.04.2021.)
Vancouver
Perković Krijan I, Borić E. Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 11.04.2021.];17(Sp.Ed.1):165-178. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137682
IEEE
I. Perković Krijan i E. Borić, "Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 165-178, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137682. [Citirano: 11.04.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (363 KB) str. 165-178 preuzimanja: 1.088* citiraj
APA 6th Edition
Perković Krijan, I. i Borić, E. (2015). Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 165-178. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137682
MLA 8th Edition
Perković Krijan, Ivana i Edita Borić. "Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 165-178. https://hrcak.srce.hr/137682. Citirano 11.04.2021.
Chicago 17th Edition
Perković Krijan, Ivana i Edita Borić. "Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 165-178. https://hrcak.srce.hr/137682
Harvard
Perković Krijan, I., i Borić, E. (2015). 'Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 165-178. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137682 (Datum pristupa: 11.04.2021.)
Vancouver
Perković Krijan I, Borić E. Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 11.04.2021.];17(Sp.Ed.1):165-178. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137682
IEEE
I. Perković Krijan i E. Borić, "Teachers’ Attitudes Towards Gifted Students and Differences in Attitudes Regarding the Years of Teaching", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 165-178, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137682. [Citirano: 11.04.2021.]

Sažetak
Stavovi nam pomažu u razumijevanju odnosa učitelja prema darovitim učenicima te utječu na njihovu nastavnu praksu, što u konačnici može odrediti njihov razvoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati stavove učitelja razredne nastave prema darovitim učenicima i nekim oblicima rada s darovitima u školi poput akceleracije i grupiranja prema sposobnostima, te utvrditi razlikuju li se učitelji u svojim stavovima s obzirom na godine radnog staža. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 učitelja razredne nastave s područja Brodsko-posavske županije. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivne stavove prema potrebama, podršci i društvenoj vrijednosti darovitih, no iskazuju neutralne stavove prema akceleraciji, grupiranju prema sposobnostima i bojazni da bi poseban tretman darovitih mogao imati negativne posljedice. Utvrđene su statistički značajne razlike na pojedinim tvrdnjama između učitelja s najmanje radnog staža u odnosu na starije kolege.

Ključne riječi
akceleracija; daroviti učenici; grupiranje prema sposobnostima; stavovi; staž; učitelji razredne nastave

Hrčak ID: 137682

URI
https://hrcak.srce.hr/137682

[engleski]

Posjeta: 2.940 *