Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ispitivanje samoučinkovitosti ravnatelja u upravljanju tehnologijom

Erhan Ünal ; Faculty of Education, Afyon Kocatepe University
Ahmet Murat Uzun ; Faculty of Education, Afyon Kocatepe University
Süleyman Karataş ; Faculty of Education, Akdeniz University


Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 195-215

preuzimanja: 508

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 195-215

preuzimanja: 320

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga istraživanja bila je odrediti razinu samoučinkovitosti ravnatelja škola u upravljanju tehnologijom s obzirom na razinu škole, radni staž i sudjelovanje u programu stručnog usavršavanja u području informacijske tehnologije (IT). U istraživanju smo primijenili metodu anketiranja. Uzorak se sastojao od 320 ravnatelja škola iz različitih obrazovnih institucija u turskim gradovima. Hacıfazlıoğlu, Karadeniz i Dalgıç (2011) prilagodili su Skalu samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom za tursko okruženje te je korištena kao alat za dobivanje podataka. Izvorni oblik skale razvijen je na osnovi standarda Međunarodnog društva za tehnologiju u obrazovanju (ISTE). Jednosmjerna ANOVA analiza i neovisni t-test korišteni su kao statističke metode. Analize su pokazale da su samoučinkovitost ravnatelja u upravljanju tehnologijom i poddimenzije te samoučinkovitosti prilično visoke. Rezultati su također pokazali da postoje značajne razlike u uspjehu samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom i njezinim poddimenzijama s obzirom na radno iskustvo i sudjelovanje u IT programima stručnoga usavršavanja. Međutim, rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika u razinama samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom s obzirom na razinu škole.

Ključne riječi

ravnatelj; samoučinkovitost; tehnološko rukovođenje; tehnološka integracija

Hrčak ID:

137851

URI

https://hrcak.srce.hr/137851

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.572 *