Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoprocjena ponašanjaadolescenata na različitim razinama poremećaja u ponašanju

Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 252 Kb

str. 149-166

preuzimanja: 827

citiraj


Sažetak

Cilj rada je utvrditi razlike u samoprocjenama socijalnog ponašanja adolescenata na procijenjenim različitim razinama poremećaja u ponašanju. Teorijsko polazište za razumijevanje samoprocjena ponašanja su stupnjevi moralnosti karakteristični za adolescenciju promatrani u Kohlbergovoj teoriji moralnog razvoja. Stratificirani grupni uzorak čine adolescenti iz osam strukovnih škola u Rijeci (N=1125; 63% muških; M=16,46 godina; SD = 1,01). Tijekom nastave su ispunjavali Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja (Vlah i sur., 2012., u tisku). Skala sadržava 23 para pridjeva za samoprocjenu ponašanja semantičkim diferencijalom koji formiraju tri subskale: konvencionalnost, samoisticanje i socijabilnost. Razrednici su Upitnikom za razrednike (Vlah, 2010.a) klasificirali adolescente na kontinuumu različitih razina poremećaja u ponašanju.
Rezultati potkrepljuju Kohlbergovu teoriju moralnog razvoja u adolescenciji. Adolescenti kod kojih je procijenjen rizik, razvijenost ili
uznapredovalost poremećaja u ponašanju svoje ponašanje procjenjuju nekonvencionalnim. Potvrđuju se dosadašnja istraživanja prema kojima konvencionalnost možebiti protektivni faktor.

Ključne riječi

adolescenti; Kohlbergova teorija moralnog razvoja; konvencionalnost; poremećaji u ponašanju; samoprocjena ponašanja

Hrčak ID:

138790

URI

https://hrcak.srce.hr/138790

Datum izdavanja:

15.1.2013.

Posjeta: 1.540 *