Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INŽENJERSKOGEOLOŠKE ZNAČAJKE TUNELA "KONJSKO"

Ivan Grabovac
Duško Barčot
Slobodan Šestanović
Antonia Dečman


Puni tekst: hrvatski pdf 782 Kb

str. 21-29

preuzimanja: 2.155

citiraj


Sažetak

Istraživačkim radovima za potrebe projektiranja tunela «Konjsko» s dvije tunelske cijevi na autocesti Split-Zagreb, dobiveni su svi relevantni podaci o značajkama stijena i terena temeljem kojih su izrađeni prognozni inženjerskogeološki uzdužni profili. Zapadni portali tunela su locirani u naslagama zgnječenih i dijelom dinamički metamorfoziranih lapora eocenskog fliša, a istočni u naslagama senonskih vapnenaca. Kontakt flišnih lapora i vapnenaca je navlačan. Početkom iskopa tunela počelo je i redovito registriranje svih pojava i stanja stijenske mase nakon svakog miniranja, što je rezultiralo stvarnim uzdužnim inženjerskogeološkim profilima i poprečnim profilima čela. Odstupanja od prognoziranog stanja je bilo, a nastala su zbog nemogućnosti posve točnog određivanja nagiba navlačne plohe koja se nalazila plitko ispod nivelete tunela i pojave poprečnih rasjeda koji su raskinuli navlaku i uzdignuli lapore u dio tunelskog profila. Podaci prikupljeni prije i tijekom izvedbe tunela upotpunili su spoznaje o geološkoj građi šireg okoliša i fizičko-mehaničkim značajkama naslaga.

Ključne riječi

inženjerska geologija; tunel; Konjsko; fliš; vapnenci; navlaka; geološki indeks čvrstoće

Hrčak ID:

13358

URI

https://hrcak.srce.hr/13358

Datum izdavanja:

4.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.139 *