Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15255/KUI.2015.019

Kemija u nastavi
Pouke flogistonske teorije

N. Raos ; Institut za medicinska istraživanja i medicinu rada Ksaverska c. 2, 10 000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 287-290

preuzimanja: 699

citiraj


Sažetak

Povijesno gledano, postoje tri tumačenja gorenja: otpuštanje flogistona od tvari koja gori (flogistonska teorija), spajanje s kisikom (Lavoisierova teorija) i prijenos elektrona s tvari koja se oksidira na tvar koja se reducira (teorija redoks procesa). Između tih teorija mogu se povući usporedbe, pa se flogiston može razumjeti ili kao elektron ili kao slobodna (Gibbsova) energija. Razgovor o primjerenosti takvih usporedbi može biti dobra školska vježba, kako za bolje razumijevanje redoks procesa tako i za shvaćanje naravi znanstvenih teorija.

Ključne riječi

Teorije gorenja; povijest kemije; kemijsko obrazovanje; flogiston; redoks procesi

Hrčak ID:

138928

URI

https://hrcak.srce.hr/138928

Datum izdavanja:

12.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.684 *