Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ŠTO NAM PROCJENA ISHODA UČENJA IZ POVIJESTI DRUŠTVENIH ZNANOSTI GOVORI O UDŽBENICIMA, MATERIJALIMA I METODAMA POUČAVANJA NA NASTAVI? IMPLIKACIJE ZA PROFESIONALAN RAZVOJ UČITELJA

Najat Ouakrim-Soivio ; University of Helsinki, Finland


Puni tekst: hrvatski pdf 665 Kb

str. 22-23

preuzimanja: 953

citiraj


Sažetak

Profesija učitelja je u Finskoj regulirana i kvalifikacije potrebne za zanimanje učitelja su definirane zakonom.
Od 1979 svi učitelji općeg obrazovanja imaju kvalifikaciju magistra. Obrazovanje učitelja u Finskoj podrazumijeva pedagoške studije i pedagošku praksu koja se provodi u sveučilišnim vježbaonicama. Nedavno istraživanje pokazalo je da 89% finskih ravnatelja i učitelja smatra kako su kvalificirani za obavljanje svoji zadataka (Kumpulainen 2014, 33).
Unatoč visokoj razini obrazovanja učitelja izgledno je da se učitelji teško nose s kontradiktornim očekivanjima u svakodnevnom školskom životu. S jedne strane od učitelja se očekuje da osiguraju tradicionalna znanja, a s druge strane očekuje se da koriste interaktivne metode i pomažu učenicima u kreativnom korištenju digitalnog okruženja i materijala za e-učenje.
U Finskom obrazovnom sustavu učitelji imaju veliku autonomiju, što potvrđuje i Kurikulum za osnovno obrazovanje (2004) i za srednjoškolsko obrazovanje (2003). Učitelji se u praksi mogu koristiti raznovrsnim metodama i materijalima koji odgovaraju njima i učenicima.
U ovom radu istražuju se mišljenja učenika i učitelja o nastavnim materijalima metodama koji se koriste na nastavi Društvenih znanosti i Povijesti.
Rezultati su prikazani uz pomoć rezultata ocjene ishoda učenja. Kao dio procjene ishoda učenja učitelji i učenici zamoljeni su odgovoriti i na pitanja koja se odnose na metode poučavanja, udžbenike i ostale materijale.
Uzorak ispitanika u istraživanju je od 5% do 10% ukupne populacije učenika određene dobi (Jakku-Sihvonen 2013, 24) odnosno od 4000 do 6000 učenika. Škole uključene u istraživanje predstavljaju 15% od ukupnog broja osnovnih škola u Finskoj (Ouakrim-Soivio 2013, 21).
Isto tako 165 učitelja sudjelovalo je u istraživanju. Rezultati pokazuju kako su učiteljima nužni dodatni alati i usavršavanje tijekom tijekom rada u školi kako bi mogli razviti vještine i kompetencije nužne za budućnost.

Ključne riječi

Procjena ishoda učenja; osnovnoškolsko obrazovanje; Povijest, Društvene znanosti; usavršavanje učitelja

Hrčak ID:

139157

URI

https://hrcak.srce.hr/139157

Datum izdavanja:

5.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.689 *