Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Florian Müller ; Sveučilište Bundeswehr, München Fakultet za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 538 Kb

str. 159-192

preuzimanja: 679

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 80 Kb

str. 160-160

preuzimanja: 236

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 92 Kb

str. 193-193

preuzimanja: 216

citiraj


Sažetak

U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundeswehra u Münchenu. Teorijski okviri istraživanja su motivacijska teorija samoodređenja (SDT) autora Decija i Ryana i münchenska teorija interesa autora Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (Big Five, autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzorka ispitanika i glede strukture i izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su bitne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata glede spola ispitanika i godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na sveučilištima u Europi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okružju.

Ključne riječi

intrinzična motivacija; regulacijski stilovi motivacije; interes za studij; napuštanje i prekid studija; komparativno istraživanje; kvaliteta visokoškolske nastave i okružja na sveučilištima; Bolonjska deklaracija

Hrčak ID:

139360

URI

https://hrcak.srce.hr/139360

Datum izdavanja:

22.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.280 *